Ders Adı | SOSYAL HİZMET KURAMLARI | Kod | SHAO2014 |
Kredi | 3 | AKTS | 5 |
Z/S | Zorunlu | Teorik Saat | 3 |
Uygulama Saat | 0 | Lab Saat | 0 |
Ders Dili | Türkçe | Dersi Veren | Doç. Dr. TANER ARTAN |
Dersin Veriliş Türü | |||
Sosyal hizmetin temel felsefesi sorun çözme süreci üzerine odaklanmasıdır.. Bu amaç doğrultusunda vaka ya da müracaatçılara hangi yöntem ve tekniklerle nasıl ve ne şekilde sosyal hizmet müdahalesinde ve uygulamasında bulunulacağına yönelik aşamaların öğretilmesi amaçlanmaktadır. Bu aşamalar Mikro (birey), mezzo (grup) ve makro (toplum) düzeyde bilgi toplama, sorunun saptanması, planlama süreci, müdahale eylem planın oluşturulması ve gerekli müdahale ya da müdahaleler sonucu sonlandırma ve gerekli değerlendirmenin yapılmasıdır. Bu ders kapsamında öğrenci "genelci sosyal hizmet uygulaması" çerçevesinde sorunlara müdahale sürecini öğrenerek, hangi yöntemleri müdahalede kullanabileceğini kavramak yeteneğini geliştirecektir
Sosyal hizmetin uygulama temeli olan kuramlar öğretilerek, sorunlara bilimsel ve mesleki bilgi yaklaşımla müdahale edilmesi amaçlanmaktadır.
Anlatım, Vaka uygulama örnekleri, Ödev
1. Duyan, V. (2010). Sosyal Hizmet Temelleri Yaklaşımları Müdahale Yöntemleri, SHU Derneği Yayını, Yayın No:16 Ankara: 2010 syf:2-26 2. Duyan, V., ve diğerleri. (2008). Sosyal Hizmeti Tanımak ve Anlamak: Sosyal Hizmet Uzmanları ve Sosyal Hizmet Alanında Çalışanlar İçin Bir Rehber, Öncü basım evi, Ankara. 3.Turan, N.(1999) Sosyal Kişisel Çalışma, Birey ve Aile İçin Sosyal Hizmet, Ed. Veli Duyan, Aydınlar Matbaacılık, Ankara. 4. Tuncay, T. ve İl, S. (2009). Sosyal Hizmet Uygulamalarında EmpatiyiYeniden Düşünmek, Toplum ve Sosyal Hizmet, 20(2): 39–56. 5. Zastrow, C. (1995) The Practice of Social Work. 6.Dewees, M. (2006) Contemporary Social Work Practice.New York: McGraw-Hill Companies Inc. 7. Healy, K. (2000) Social Work Practice. London:Sage Publication. 8. Jones, K., B. Cooper and H. Ferguson. (Eds). (2008) Best Practice in Social Work Critical Perspectives. New York: Palgrave Macmillan Publication.