HEMŞİRELİKTE EĞİTİM SÜRECİ

İzlence Formu

Ders Adı HEMŞİRELİKTE EĞİTİM SÜRECİ Kod HEMR4007
Kredi 4 AKTS 8
Z/S Zorunlu Teorik Saat 4
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Dr. Ögr. Üyesi EYLEM TOĞLUK YİĞİTOĞLU
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

Sağlıklı/hasta birey aile ve toplumun eğitim gereksinimleri doğrultusunda eğitim sürecini planlaması, uygulaması ve değerlendirmesine yönelik bilgi, beceri ve tutum kazanılması ve yaşam boyu öğrenmeyi benimsemesi.

İçerik

Bu ders öğrencinin, hemşirenin eğitimci rolünü, eğitim bilim ve sanatı ile bütünleştirerek gereçekleştirmesine temel oluşturur.

Öğretim Yöntemleri

Düz anlatım (power-point, video vb.), Bireysel çalışma

Kaynaklar

1. Demirel, Ö. (2015). Öğretim İlke ve Yöntemleri Öğretme Sanatı (22.Baskı). Ankara: Pegem Akademi. 2. Oktay, A. (2012). Eğitimin Temel Kavramları Ve Eğitim Düşüncesinin Tarihsel Gelişimi.Eğitim Bilimine Giriş. İçinde Ankara: Pegem Akademi 3. Schunk, D. (2020). Learning Theories: An Educational Perspective. Pearson. 4. Alacapınar, F. G. (2019). Gereksinim saptama yaklaşımları. Veysel Sönmez ve Füsun Gülderen Alacapınar (Ed.), Eğitimde örnekleriyle gereksinim analizi içinde. (s. 25-36). Ankara: Anı Yayıncılık 5. Bilen, M. (2021). Plandan Uygulamaya Öğretim (8 b.). Ankara: Yargı. 6. Akpınar, B. (2013). Eğitimde program geliştirme. Ankara: Data Yayınları. 7. Dirik. M. Z. (2015). Eğitim programları ve öğretim, öğretim ilke ve yöntemleri. (2. Baskı). Anara: Pegem Akademi 8. Çakmak, M. (2015). Öğretim Yöntem ve Teknikleri. Y. Burak içinde, Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Pegem. 9. Gonca, H. ve Çelikler, D. (2012). Eğitimde Hazır Bulunuşluğun Önemi Üzerine Bir Derleme Çalışması. Journal of Research in Education and Teaching, 3, 2146–9199. 10. Hacıalioğlu, N. (2019). Hemşirellikte Öğretim Öğrenme ve Eğitim (4.Baskı.). İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri. 11. Kontaş, H.(2019), Öğretim Materyalleri, T. Duman ve D. Peker-Ünal içinde Öğretim İlke ve Yöntemleri (s. ), Ankara: Pegem Yayın Evi. 12. Yirci, R. (2020), Olumlu Öğrenme Ortamı Oluşturma. M. Tekerek, M. Sağır içinde, Yükseköğretimde Eğiticilerin Eğitimi, (s. 145-165), Ankara: Pegem Akademi, 1. Baskı. 13. Özdemir G. (2019). Sınıf Yönetimini Etkileyen Etmenler. Ed. O. Sarıgöz, R. Tösten, M. Baş, İçinde. Sınıf Yönetimi Anı Yayıncılık Ankara S.26-58 14. Nikdel, F., Jokar, A., & Noshadi, N. (2021). Perceptions of Classroom Environment, Satisfaction of Basic Psychological Needs, and Academic Emotions: The Mediating Role of Basic Psychological Needs. Education & Science/Egitim ve Bilim, 46(208). 15. Mine Yurdakul, A Aslıhan Ardiç Çobaner Sağlığı, Ü., & Hizmetlerinde, A. P. (2015). Sağlık Eğitimi, Iletişim Ve Danışmanlık. Turkiye Klinikleri J Obstet Womens Health Dis Nurs-Special Topics, 1(2), 28-34. 16. Avşar, G., & Kaşıkçı, M. (2009). Ülkemizde hasta eğitiminin durumu. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 12(3), 67-73. 17. Demir, Y., & Gözüm, S. (2011). Sağlık eğitiminde yeni yönelimler; web destekli sağlık eğitimi. DEUHYO ED, 4 (4), 196-203 18. Orgun, F., & Paylan Akkoç, C. (2020). Hasta Eğitim Materyallerinin Değerlendirilmesi: Okunabilirlik Formülleri ve Materyal Değerlendirme Araçları. Turkiye Klinikleri Journal of Nursing Sciences, 12(3).

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2025