KİŞİLERARASI ŞİDDET VE YÖNETİMİ

İzlence Formu

Ders Adı KİŞİLERARASI ŞİDDET VE YÖNETİMİ Kod HEMR4002
Kredi 2 AKTS 4
Z/S Zorunlu Teorik Saat 2
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Dr. Ögr. Üyesi TUBA ÇÖMEZ İKİCAN
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

Dersin amacı, tüm Dünya'da oldukça önemli ve güncel bir konu olan kişilerarası şiddetin, etyolojisi, bireysel ve toplumsal düzeyde etki ve sonuçları, şiddetin önlenmesine ilişkin girişim ve uygulamalar ve şiddet yönetiminde ilişkin bilgi ve becerilerin öğrencilere sunulmasıdır.

İçerik

Bu ders, öğrencilerin şiddeti, şiddetin önlenmesini ve yönetimini kavramasını içerir.

Öğretim Yöntemleri

Ders, web tabanlı uzaktan eğitim yöntemi ile verilmektedir.

Kaynaklar

1. Biswas, T., Scott, J.G., Munir, K., Thomas, H.J., Huda, M.M., Hasan, M.M., David de Vries, T., Baxter, J., & Mamun, A.A. (2020). Global variation in the prevalence of bullying victimization amongst adolescents: Role of peer and parental supports. EClinicalMedicine, 20, 100276. 2. Chul Han, B. (2017). Şiddetin Topolojisi. Çeviren: Dilek Zaptçıoğlu, ISBN:9786053160472. 3. Centers for Disease Control and Prevention (2022). Child abuse and neglect: Risk and protective factors. 4. Ersöz, A. G. (2023). ŞİDDETİN SOSYOLOJİSİ - Kişiler Arası Şiddete Bütüncül Bir Bakış Nobel Akademik Yayıncılık 5. Fırat, S., İltaş, Y., Işık Yılmaz, Ş.B. (2017). Ruhsal ve Hukuki Yönleriyle Çocuk İstismarı. Ankara: Akademisyen Yayınevi, ISBN: 9786052396513. 5. Gülseren, L. (2017). Gündelik Yaşamdan Kliniğe Şiddet ve Psikiyatri. Ankara: Türk Psikiyatri Derneği Yayınları, ISBN: 978-605-65673-6-0. 6. Harris, J. C., & Linder, C. (Eds.). (2023). Intersections of identity and sexual violence on campus: Centering minoritized students' experiences. Taylor & Francis. 7. Herman, J. (2020). Travma ve İyileşme, Şiddetin Sonuçları Ev İçi İstismardan Siyasi Teröre. (T. Tosun Çev.) İstanbul: Literatür Yayıncılık, ISBN: 9789750407314. 8. Pérez-Martínez, V., Marcos-Marcos, J., Cerdán-Torregrosa, A., Briones-Vozmediano, E., Sanz-Barbero, B., Davó-Blanes, M., ... & Vives-Cases, C. (2023). Positive masculinities and gender-based violence educational interventions among young people: a systematic review. Trauma, Violence, & Abuse, 24(2), 468-486. 9. Polat, O. (2020). Viktimoloji. İstanbul: Seçkin Yayıncılık. 10. Van Wees, H. (2023). Status warriors: war, violence and society in Homer and history (Vol. 9). Brill.

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2025