HASTA EĞİTİMİ

İzlence Formu

Ders Adı HASTA EĞİTİMİ Kod HEMR3004
Kredi 2 AKTS 5
Z/S Zorunlu Teorik Saat 2
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Prof. Dr. AYFER AYDIN
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, hemşirelerin hastaların hastalığı ile başa çıkmasını, hastalığa uyum sağlamasını, sağlığı geliştirip, sürdürecek davranış değişikliklerini kazanmasını sağlayarak birey ve ailesinin yaşam kalitesini arttırılmasıdır.

İçerik

Bu derste, hasta eğitiminin önemi ve ilgili temel kavramlar, hasta eğitiminin planlanması, uygulanması ve değerlendirmesine yönelik bilgiler, hasta eğitimini engelleyen faktörler ve farklı gruplarda hasta eğitimi yöntemleri ve hemşirenin rolüne yönelik temel konular yer almaktadır.

Öğretim Yöntemleri

Düz anlatım

Kaynaklar

1. Bastable, S. B. (2021). Nurse as educator: Principles of teaching and learning for nursing practice (6 th Ed.) Jones & Bartlett Learning. Burlington: USA. 2. Kaya, H. (2009). Sağlık hizmetlerinde hasta eğitimi ve hemşirenin sorumlulukları. Turkiye Klinikleri J Nurs Sci, (1), 19-23. 3. Orgun, F., & Paylan Akkoç, C. (2020). Hasta eğitim materyallerinin değerlendirilmesi: okunabilirlik formülleri ve materyal değerlendirme araçları. Turkiye Klinikleri Journal of Nursing Sciences, 12(3),412-418. 4. Pusic, M. V., Ching, K., Yin, H. S., & Kessler, D. (2014). Seven practical principles for improving patient education: Evidence-based ideas from cognition science. Paediatrics & Child Health, 19(3), 119-122. 5. Smith, J.A., & Zsohar, H. (2013). Patient-education tips for new nurses. Nursing, 43(10), 1-3. 6. Şenyuva, E., & Taşocak, G. (2007). Hemşirelerin hasta eğitimi etkinlikleri ve hasta eğitim süreci. İstanbul Üniversitesi Florance Nightingale Hemşirelik Dergisi, 7(15):100-105. 7. Terzian, T., Watson, J. M., & Miller, S. (2021). Nursing students’ experiences in providing patient education in the clinical setting. International Journal of Studies in Nursing, 6(4), 49. 8. Yıldırım, N., Çiftçi, B., & Kaşıkçı, M. (2017). Hemşirelerin hasta eğitimi verme durumu ve etkileyen faktörlerin belirlenmesi. Atatürk İletişim Dergisi, (14), 217-231. 9. Younas, A. (2017). The nursing process and patient teaching. Nursing Made Incredibly Easy, 15(6), 13-16.

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2025