ÇOK KÜLTÜRLÜ TOPLUMLARDA DİN EĞİTİMİ

İzlence Formu

Ders Adı ÇOK KÜLTÜRLÜ TOPLUMLARDA DİN EĞİTİMİ Kod FEDB9030
Kredi 3 AKTS 8
Z/S Seçmeli Teorik Saat 3
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Prof. Dr. AYŞE ZİŞAN FURAT
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

Günümüzde giderek daha da fazla çok kültürlü bir yapıya sahip olan toplumlarda din eğitimi alanında karşılaşılan problem alanlarından hareketle konuyu ele alan ders, çok kültürlü toplumlarda özellikle örgün din eğitimine ilişkin geliştirilen politikaları ve eğitim yaklaşımlarını değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Ders günümüzdeki uygulamaların yanısıra geleceğe yönelik projeksiyonlar da oluşturmayı hedeflemektedir.

İçerik

Çok kültürlü toplumların 19. Ve 20. Yüzyıllardaki dönüşümleri hakkında bilgi verir; Eğitimde çağdaş yaklaşımları ve din eğitimi alanına yansımalarını tartışır; Dünyadaki farklı din eğitimi uygulamalarının teolojik, siyasi ve sosyo-kültürel yapının dönüşümü ile ilişkisini değerlendirir; Çok kültürlü toplumlarda din dersi uygulamlarını karşılaştırır; Ülkemizdeki din dersi politikalarını tahlil eder.

Öğretim Yöntemleri

Seminer

Kaynaklar

Charles Taylor, Çokkültürcülük: Tanınma Politikaları, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları, 1996; Nurullah Altaş, Çokkültürlülük ve Din Eğitimi, Ankara: Nobel Yayıncılık, 2003; Andrew Wright, Critical Religious Education, Multiculturalism and the Pursuit of Truth, Cardiff: University of Wales Press, 2007 [Derste kullanılan okuma listesinde bulunan metinler ders başlangıcında öğretim üyesi tarafından sağlanmaktadır.]

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024