Ders Adı | POPÜLER KÜLTÜR MEDYA VE DİN | Kod | FEDB9190 |
Kredi | 3 | AKTS | 8 |
Z/S | Seçmeli | Teorik Saat | 3 |
Uygulama Saat | 0 | Lab Saat | 0 |
Ders Dili | Türkçe | Dersi Veren | Prof. Dr. BİRSEN BANU OKUTAN |
Dersin Veriliş Türü | |||
Popüler Kültür ve din ilişkisini medya unsurları aracılığıyla sorgulamak, örnek çalışmalar ile öğrencileri içerik analizi yapmaya yönlendirmek.
Ders, popüler kültürü tanımı ile başlayacak ve medya üzerinden detaylandırılarak açımlanacaktır.
İnteraktif katılım, öğrenci odaklı sunumlar
Erdoğan, İ. ve K. Alemdar. (2005). Popüler Kültür ve İletişim. Ankara:Erk yayınları. Fiske, J. (1989). Reading the Popular. London:Unwin Hyman. Fiske, J.(1999). Popüler Kültürü Anlamak. S. İrvan (çev.). Ankara:Ark yayınları (orijinal baskı tarihi 1991). Forbes, B. ve J. Mahan. (Ed.). (2005). Religion and Popular Culture in America. Berkeley: University of California Press. Gans, H.J. (2005). Popüler Kültür ve Yüksek Kültür. E.O. İncirlioğlu (çev.). İstanbul:Yapı Kredi yayınları (orijinal baskı tarihi 1999). İmançer, D. (Ed.). (2006). Medya ve Kadın. Ankara: Ebabil. İrvan S. ve M. Binark. (1995). (Ed.). Kadın ve Popüler Kültür. Ankara: Ark Yayınevi. Long, C. (1987). Popular Religion. M.Eliade. (Ed.). The Encyclopedia of Religion. C.11. New York: Macmilian, 442-451. Morgan, D. (2007). Studying Religion and Popular Culture, Prospects, Presuppositions, Procedures. Lynch, G. (Ed.). Between Sacred and Profane: Researching Religion and Popular Culture içinde. Londra ve New York: I.B Tauris, 21-34.