Ders Adı | KÜRESEL PAZARLAMA KONULARI | Kod | PZLM9058 |
Kredi | 3 | AKTS | 5 |
Z/S | Seçmeli | Teorik Saat | 3 |
Uygulama Saat | 0 | Lab Saat | 0 |
Ders Dili | Türkçe | Dersi Veren | Prof. Dr. ABDULLAH OKUMUŞ |
Dersin Veriliş Türü | Örgün | ||
Bu ders, dış pazarlama ile ilgili temel kavram ve konuların gözden geçirilmesi, dünya ekonomisi ve ülkemizdeki ihracat ve ithalat rejimlerinin incelenmesi, ihracat ve ithalat pazarlaması konusunda araştırmaların yaptırılması, teorik bilgilerle bu araştırma bulgularının mukayeseli biçimde gözden geçirilip tartışılarak öğrencilerin konuyla ilgili bilgilerinin pekiştirilmesini sağlamayı amaçlamaktadır.
Ders kapsamında pazarlama stratejileri, ürün, fiyat, dağıtım ve tutundurma politikaları uluslararası çerçevede ele alınmakta olup, dış pazarlar ve bu pazarlardaki güncel gelişmeler derinlemesine incelenecektir.
Konular ders anlatımı, tartışmalar ve makale incelemeleri şeklinde işlenecektir. Bu nedenlerle, derse ve tartışmalara katılım, derse hazırlıklı gelmek ve devam esastır. Katılımcılar ders içeriğinde yer alan tüm konulardan sorumludur. Derse gelirken katılımcılar tarafından işlenecek konulara ilişkin tüm çalışmaların yapılmış olması beklenmektedir. Kitapta yer alan bölümler, makaleler vb.
• Cateora P., Gilly, John Graham, International Marketing, McGraw Hill, 14th edition, 2009. • Terpstra V. And Ravi Sarathy, International Marketing, Dryden Press, Seventh Edition. • Michael R. Czinkota and Ilkka A. Ronkaine, International Marketing, 8th edition, 2007. • Warren J. Keegan and Mark C. Green, Global Marketing, Third Edition, Prentice Hall, N.J. 2003.