DAVRANIŞSAL PAZARLAMA

İzlence Formu

Ders Adı DAVRANIŞSAL PAZARLAMA Kod PZLM9057
Kredi 3 AKTS 6
Z/S Zorunlu Teorik Saat 3
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Prof. Dr. ABDULLAH OKUMUŞ
Dersin Veriliş Türü Örgün

Dersin Amacı

Tüketici davranışlarının tüm yönleriyle incelenmesi dersin ana amacını oluşturmaktadır.

İçerik

Davranışsal pazarlama, tüketim sahası içerisinde bireylerin davranışlarını inceler. Sosyal psikoloji ve davranışsal karar alma teorisi çerçevesinde pazarlamanın bu alanı; tüketici karar alma süreçleri, motivasyon, algı, tutumlar ve ikna, referans grup etkisi, kültür, bilinçli olan ve olmayan tüketici davranışları, duygular ve nöropazarlama gibi ana başlıkları içerisinde barındırır.

Öğretim Yöntemleri

Konular ders anlatımı, tartışmalar ve makale incelemeleri şeklinde işlenecektir. Bu nedenlerle, derse ve tartışmalara katılım, derse hazırlıklı gelmek ve devam esastır. Katılımcılar ders içeriğinde yer alan tüm konulardan sorumludur. Derse gelirken katılımcılar tarafından işlenecek konulara ilişkin tüm çalışmaların yapılmış olması beklenmektedir. Kitapta yer alan bölümler, makaleler, bloglar vb.

Kaynaklar

• Abdullah Okumuş, Tüketici Davranışı- Teorik ve Uygulamalı Bir Yaklaşım, Türkmen Kitabevi, 2013. • Erdoğan Koç, Tüketici Davranışı, 2013. • Leon G. Schiffman ve Leslie Lazar Kanuk, Consumer Behavior, Prentice Hall. • William D. Wells ve David Prensky, Consumer Behavior, John Wiley&Sons, Inc. • Wayne D. Hoyer ve Deborah J. MacInnis, Consumer Behavior, Houghton Mifflin Company. • Michael R. Solomon, Consumer Behavior, Prentice-Hall, Inc.

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024