Ders Adı | GÜNCEL PAZARLAMA SORUNLARI | Kod | PZLM9056 |
Kredi | 3 | AKTS | 6 |
Z/S | Zorunlu | Teorik Saat | 3 |
Uygulama Saat | 0 | Lab Saat | 0 |
Ders Dili | Türkçe | Dersi Veren | Prof. Dr. SEMA KURTULUŞ |
Dersin Veriliş Türü | |||
Bu dersin amacı pazarlama alanında güncel konulara akademik açıdan bakmak, derse katılanların yeni pazarlama yaklaşım ve türleri hakkındaki bilgi sahibi olmalarını ve paylaşımlarını sağlamaktır.
Dersin içeriğinde yer alacak konular dönemlere göre belirlenmektedir. Dolayısıyla o dönemde daha güncel olduğu düşünülen belli konu başlıkları bir doktora dersi kapsamında öğrencilerin aktif katılımıyla tartışılmaya çalışılacaktır. Bu dönemki derste pazarlamada güncel kavramlar, elektronik pazarlama ve sürdürülebilir pazarlama konuları öncelikle ele alınacaktır. Bu kapsamda pazarlamada güncel kavramlar olarak öncelikle ağızdan ağıza pazarlama, viral pazarlama, asimetrik pazarlama, gerilla pazarlama, izinli pazarlama, u-pazarlama, 360 derece pazarlama, tersine pazarlama, gerçek zamanlı pazarlama ve semiyotik pazarlama konuları eleştirel açıdan incelenecektir. Akabinde, elektronik pazarlama ve kapsamı, elektronik ortamlarda tüketici davranışı, e-ticaret ve sosyal medya konuları ile mobil pazarlama ve mobil ticaret konularına yer verilecektir. Sürdürülebilir pazarlama kapsamında ise yeşil pazarlama, organik tüketim, yeşil tüketici davranışı, sosyal pazarlama ve kurumsal sosyal sorumluluk konuları tartışılacaktır. Her bir konu güncel akademik makaleler yardımıyla detaylı irdelenecektir.
Dersler katılımcıların belirlenen konuları önceden hazırlanıp sunmaları ve tartışmaları şeklinde yürütülecektir.
J. Ottman, The New Rules of Green Marketing: Strategies, Tools, and Inspiration for Sustainable Branding D. Chaffet, and F . Ellis-Chadwick, "Digital Marketing Strategy, Implementation and Practice," 2012 İ. Kaya, Pazarlama Bi'Tanedir, , 2010.