Ders Adı | NÖROPSİKOLOJİDE SEÇİLMİŞ METİNLER | Kod | PSKJ9169 |
Kredi | 3 | AKTS | 8 |
Z/S | Seçmeli | Teorik Saat | 3 |
Uygulama Saat | 0 | Lab Saat | 0 |
Ders Dili | Türkçe | Dersi Veren | Dr. Ögr. Üyesi SİMGE ŞİŞMAN BAL |
Dersin Veriliş Türü | |||
Bu dersin amacı, öğrencilerin bilişsel nörobilim çalışmaları hakkında kapsamlı bir bilgi birikimine sahip olmalarını sağlamaktır.
Bilişsel nörobilim, psikoloji bilim dalı içerisinde son yıllarda oldukça öne çıkan ve sayısız araştırmanın yapıldığı önemli bir alt uzmanlık alanıdır. Bu derste, bilişsel nörobilim alanındaki çeşitli güncel araştırma konuları örnekler üzerinden anlatılarak öğrencilerin alan hakkında kapsamlı bir bilgi birikimine sahibi olmaları hedeflenmektedir.
Öğrenciler her derse konuyla ilgili materyali okuyarak gelir ve sözlü sunum yaparlar. Sunumlar, araştırmalarda kullanılan yöntemler ve bulgular çerçevesinde sınıfta tartışılır.
Bazı temel kaynaklar: Gazzaniga, Michael S. Ivry, Richard, B. & Mangun, George R. (2014). Cognitive Neuroscience: The Biology of the Mind, 4th Edition, W.W. Norton, New York. Hugdahl, K. & Davidson, R. J. (Eds.) (2004). The Asymmetrical Brain, Cambridge: MA: MIT Press. Hughdahl, K. & Westerhausen, R. (2010). The Two Halves of the Brain: Information Processing in the Cerebral Hemispheres, Cambridge, MA: The MIT Press. Karakaş, S. (Ed.) (2008). Kognitif Nörobilimler, 1. Basım, MN Medikal ve Nobel Tıp Kitap Sarayı, Ankara. Mesulam, M. M. (2004). Davranışsal ve Kognitif Nörolojinin İlkeleri (Principles of Behavioral and Cognitive Neurology), Çev. Ed. İ. Hakan Gürvit, 2. Basım, Yelkovan Yayıncılık, İstanbul. Tanrıdağ, O. (2013). Temel Beyin Bilgisine ve Nöro-Davranışsal Sendromlara Giriş, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul. Tanrıdağ, O. (2015). Davranış Nörolojisi: Beyin-Davranış İlişkilerinin Organizasyon Prensipleri, Sendromları ve Hastalıkları, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul. Zaidel, E. & Iacoboni, M. (Eds.) (2003). The Parallel Brain: The Cognitive Neuroscience of the Corpus Callosum, A Bradford Book, Cambridge, MA: The MIT Press.