Ders Adı | MEDYA VE KADIN | Kod | RATS9038 |
Kredi | 3 | AKTS | 7 |
Z/S | Seçmeli | Teorik Saat | 3 |
Uygulama Saat | 0 | Lab Saat | 0 |
Ders Dili | Türkçe | Dersi Veren | Prof. Dr. NEŞE KARS TAYANÇ |
Dersin Veriliş Türü | |||
Bu dersin amacı, kitle iletişim araçlarında toplumsal cinsiyet kavramları ve özellikle kadının konumlanması konusunda derinlemesine çalışma yapılması için yöntemlerin pekiştirilmesinin sağlanmasıdır.
Toplumsal cinsiyet bağlamında kadın ve erkeğin nasıl algılandığının, medyada konu olarak kadının nasıl yansıdığı, medya çalışanı kadınların kadına bakışının erkeklere göre farkının araştırılması, tüm bunların çağdaş ve eşit haklara sahip toplum yaratmadaki öneminin vurgulanıp anlaşılması.
Anlatım, televizyon kanallarındaki programlar üzerine tartışma, ulusal kanallardaki haber bültenleri ve program analizleri yoluyla medya-kadın ilişkisinin karşılıklı algılanış biçimi üzerine araştırma yapılması ve proje üretilmesi şeklinde işlenir.
Dona Harraway, Siborg Manifestosu, Feminist Kitaplık, Füsun Tayanç, Tunç Tayanç, Dünyada ve Türkiye?de Tarih boyunca Kadın, Düşünce Dizisi Joan W. Scott, Toplumsal Cinsiyet: Faydalı Bir Tarihsel Analiz Kategorisi, Feminist Kitaplık, Süleyman İrvan, Mutlu Binark, Kadın ve Popüler Kültür, Ark Yayınevi, Süleyman İrvan, Medya Kültür Siyaset, Alp Yayınevi,