Ders Adı | PAZARLAMA YÖNETİMİ | Kod | ISTT0020A |
Kredi | 3 | AKTS | 8 |
Z/S | Zorunlu | Teorik Saat | 3 |
Uygulama Saat | 0 | Lab Saat | 0 |
Ders Dili | Türkçe | Dersi Veren | Prof. Dr. AHMET KEMAL ŞEKERKAYA |
Dersin Veriliş Türü | |||
Pazarlama Araştırmaları dersi ile öğrencilerin aşağıda yer alan konularda yeterli düzeyde bilgi sahibi olmaları amaçlanmaktadır: -Pazarlama araştırmalarında kullanılan temel kavramlar ve terminolojiyi anlamak -İşletmelerin karşılaşacağı sorunlara metodolojik yaklaşım göstermek -Araştırma sürecinin her aşamasını detaylı olarak bilmek -Bir pazarlama araştırma projesini başından sonuna değin götürebilmek -Pazarlama Araştırmalarında ihtiyaç duyulan paket programı kullanmak ve gerekli analizleri anlayıp uygulayabilmek -Pazarlama Araştırmaları becerilerini kazandırmaya yönelik oluşturulan vakaları tartışabilmek ve çeşitli önerilerde bulunabilmek
Pazarlama Araştırmaları dersinin temel amacı, pazarlama konusunda herhangi bir problemin belirlenmesi ve belirlenen bu problemin çözülmesi amacına yönelik bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması ve problemin çözümü ile ilgili gerekli önerilerde bulunulabilmesini sağlamaktır.
Konular ders anlatımı, sınıf içi tartışmalar ve sunumlar şeklinde işlenecektir ve sorunlarına yönelik konular vaka yöntemi kullanılarak tartışılacaktır.
1. Naresh K. Malhotra, Marketing Research: An Applied Orientation, Prentice Hall, Inc. 2. Kemal Kurtuluş, Pazarlama Araştırmaları, Filiz Kitabevi. 3. Ercan Gegez, Pazarlama Araştırmaları, Beta Basım Yayın. 4. Mahir Nakip, Pazarlama Araştırmaları: Teknikler ve (SPSS Destekli) Uygulamalar, Seçkin Yayıncılık. 5. Şeref Kalaycı, SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, Asil Yayın. 6. Joseph F. Hair, Bill Black, Barry Babin, Rolph E. Anderson, Ronald L. Tatham, Multivariate Data Analysis, Prentice Hall, Inc.