Ders Adı | ÖRGÜTSEL DEĞİŞİM VE BİLGİ YÖNETİMİ | Kod | YORG9010 |
Kredi | 3 | AKTS | 8 |
Z/S | Seçmeli | Teorik Saat | 3 |
Uygulama Saat | 0 | Lab Saat | 0 |
Ders Dili | Türkçe | Dersi Veren | Prof. Dr. CEM CÜNEYT ARSLANTAŞ |
Dersin Veriliş Türü | |||
Organizasyonların yaşaması ve gelişmesi için öğrenmenin sürekliliği sağlanmalıdır. Bu yüzden bilgi yaratılmalı, kullanılmalı ve etkin bir biçimde paylaşılmalıdır. Günümüzde uzun dönemli avantaj sağlamanın yolu öğrenme kapasitesi ve hızlı değişimden geçmektedir. Örgütsel öğrenme rekabetçi avantaj sağlamak, yenilikçi ve etkin olmak isteyen organizasyonlar arasında hızla popüler olmaktadır. Örgütün öğrenmesi ifadesi ne anlama gelmektedir? Öğrenmenin meydana gelmesi için ne gereklidir? Örgütsel öğrenmeyi ne engeller? Bu derste bu sorular Peter Senge tarafından ortaya atılan teori ışığında cevaplandırılacaktır.
Sürekli olarak yaşadığı olaylardan sonuç çıkaranı, bunu değişen çevre koşullarına uymakta kullanan, personelini geliştirici bir sistem yaratan ve böylece değişen, gelişen, kendini yenileyen dinamik organizasyonlar bu derste incelenecektir.
Sözlü anlatım, Örnek olay tartışmaları, İşletme oyunları, Film izleme
Kalder Öğrenen Organizasyonlar Uzmanlık Grubu, Öğrenen Organizasyonlar, İstanbul :Kalder Yayınları, No : 16, 1997. De Geus, A., Yaşayan Şirket : İş Dünyasında Büyüme, Öğrenme ve Uzun Ömür, Çev: Ahmet Ünver, Rota Yayınları, Ocak 1999. Türkiye Metal Sanayicileri Sendikası (MESS), Örgütsel Öğrenme, Harvard Business Review Dergisinden Seçmeler, 2001. Yazıcı, S., Öğrenen Organizasyonlar, Alfa Basım Yayın, Ocak 2001. Çam, S., Öğrenen Organizasyon ve Rekabet Üstünlüğü, Papatya Yayıncılık, Eylül 2002. Senge, P., Beşinci Disiplin, YKY Yayınları, 2004 Çalkavur, E., Öğrenen Organizasyon Yolculuğu : Bir Başarı Öyküsü, Remzi Kitabevi, Temmuz 2006.