OSMANLI KLASİK DÖNEMİNDE EĞİTİM

İzlence Formu

Ders Adı OSMANLI KLASİK DÖNEMİNDE EĞİTİM Kod FDBFD525
Kredi 3 AKTS 8
Z/S Seçmeli Teorik Saat 3
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Prof. Dr. AYŞE ZİŞAN FURAT
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

Eğitim anlayışı ile sosyo-kültürel yapı arasında ilişki kurmak; Osmanlı klasik dönem eğitim sistemi hakkında bilgi vermek ve tarihsel altyapısını incelemek; Öğrencilerin 15. ve 16.yüzyıllarda Osmanlı İmparatorluğu’nun sosyo-kültürel yapısının ilmiye teşkilatı üzerindeki etkilerini değerlendirmesini sağlamak; 18. yüzyıl sonrasında din eğitimi konusunda yaşanılan değişimleri tahlil edebilmek için gereken alt yapıyı oluşturmak.

İçerik

Osmanlı eğitim anlayışının şekillenmesinde etkili olan faktörler hakkında bilgi verir; İslam eğitim anlayışı ve eğitimin kurumsallaşmasının nedenlerini değerlendirir; Osmanlı İlmiye teşkilatı hakkında bilgi verir ve Osmanlı’nın sosyo-kültürel yapısı ile ilişkisini kurar; İstan-bul’un fethinin Osmanlı eğitimi üzerindeki etkisini inceler; Klasik dönem eğitim anlayışının temel prensiplerini tartışır; Modernleşme ile birlikte eğitim anlayışında yaşanan değişimleri tahlil eder.

Öğretim Yöntemleri

Seminer

Kaynaklar

George Makdisi, Ortaçağ’da Yüksek Öğretim, İslam ve Dünyası ve Hıristiyan Batı, Gelenek Yayınları, Mart 2004. Ziya Kazıcı, İslam Medeniyeti ve Müesseseleri Tarihi, İFAV Yayınlaır, İstanbul 2006. İsmail Hakkı Uzunçarşılı, Osmanlı Devletinin İlmiye Teşkilatı, Türk Tarih Kurumu Basımevi Ankara 1965. Ekmeleddin İhsanoğlu, Osmanlılar ve Bilim, Kaynaklar Işığında Bir Keşif, Etkileşim Yayınları, İstanbul 2007. Cahit Baltacı, XV. ve XVI. Yüzyıllarda Osmanlı Medreseleri, 2 cilt, İFAV Yayınları, İstanbul 2005. Cevat İzgi, Osmanlı Medreselerinde İlim, İz Yayınları, İstanbul 1997

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024