DİN EĞİTİMİNİN HUKUKİ BOYUTU

İzlence Formu

Ders Adı DİN EĞİTİMİNİN HUKUKİ BOYUTU Kod FDEB7017
Kredi 3 AKTS 8
Z/S Seçmeli Teorik Saat 3
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Prof. Dr. AYŞE ZİŞAN FURAT
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

Din eğitimi uygulamaları, din alanında gerçekleşen tartışma konularının odağında yer almaktadır. Bunlar arasında özellikle din eğitiminin hukuki boyutunu yakından ilgilendiren din derslerinin statüsü, yaygın din eğitimi kurumları, azınlık hakları gibi konular ön plana çıkmaktadr. Sadece ülkemiz değil dünyanın pek çok ülkesi açısından önemini koruyan bu hususlara ilişkin temel belirleyici ise bölgenin/ülkenin hukuki anlamda din eğitimine sağladığı imkan alanıdır. Dersin amacı, din eğitiminin hukuki boyutunu ele alarak felsefe ve din bilimleri alanında yüksek lisans çalışması yapan öğrencilerin din eğitimi uygulamalarının hukuki altyapısını bütüncül bir şekilde değerlendirmelerine katkı sağlamaktır.

İçerik

Din eğitiminin hukuki temelleri (Kavramsal boyut); Günümüzde farklı din eğitimi uygulamaları; Din, devlet ve eğitim ilişkisinin tarihsel dönüşümü; Yaygın din eğitiminin hukuki temelleri; 2000 sonrası din eğitimi politikalarındaki dönüşüm ve hukuki çerçevesi; Din eğitiminin hukuku çerçevesi ile ilgili geleceğe yönelik öngörüler

Öğretim Yöntemleri

Seminer

Kaynaklar

Cemal Tosun, Din Eğitimi Bilimine Giriş, Ankara: Pegem A Yayıncılık, 2002; Ali Köse, Talip Küçükcan (ed.), Avrupa Birliği Ülkelerinde Din-Devlet İlişkisi: Hukuki Yapı/Din Eğitimi/ Din Hİzmetleri, İstanbul: TDV İslam Araştırmaları Merkezi, 2008; İbrahim Turan, Avrupa Birliği Sürecinde Türkiye'de Din Eğitimi Politikaları, İstanbul: İz Yayıncılık, 2013; [Dersin okuma listesinde bulunan metinler ders başlangıcında öğretim üyesi tarafından sağlanmaktadır.]

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024