YAŞAYARAK ÖĞRENME VE EĞİTİCİ DRAMA

İzlence Formu

Ders Adı YAŞAYARAK ÖĞRENME VE EĞİTİCİ DRAMA Kod FDBFD560
Kredi 3 AKTS 8
Z/S Seçmeli Teorik Saat 3
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Dr. Ögr. Üyesi MUSTAFA İSMAİL BAĞDATLI
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

Yaşayarak öğrenmeyi sağlayan bir metod olarak eğitici drama kullanımın önemini kavramak ve bu metodun uygulanışına ilişkin teorik ve pratik bilgileri edinmek.

İçerik

Yaşayarak öğrenmenin ne olduğu üzerinde durularak, batı eğitimcileri ve Türk eğitimcilerinin konuya ilişkin düşünceleri ve uygulamaları üzerinde tartışılır. Çocuklar, gençler ve yetişkinler üzerinde yaşayarak öğrenmenin etkisi ve günümüz eğitim sistemi içinde uygulanabilirliği konusunda bilgi edinilir.

Öğretim Yöntemleri

Seminer

Kaynaklar

ÖZDEMİR, Emin, Uygulamalı Dramatizasyon, Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmen Okulları Genel Müdürlüğü, Ankara 1965. ÖNDER, Alev, Yaşayarak Öğrenme İçin Eğitici Drama, Epsilon Yayınları, İstanbul 2000. ÖNDER, Alev, İlköğretimde Eğitici Drama Temel İlkeler Uygulama Modelleri ve Örnekleri, Morpa Kültür Yayınları, İstanbul 2006. MCCASTLIN, Nellie, Creative Drama in the Classroom and Beyond, Allyn &Bacon, New York 1990. ÇORUH, Selahattin, Okullarda Dramatizasyon, Ankara Kitabevi, Bursa 1943. ÖZDEMİR, Emin, Uygulamalı Dramatizasyon, Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmen Okulları Genel Müdürlüğü, Ankara 1965. WARD, Winfred, Playmaking with Children From Kindergarten to High School, Appleton Century Crofts Inc. , New York 1947. WAY, Brian, Development Through Drama, Humanities Press, Atlantic Highlands N.J. , America 1973.

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024