Ders Adı | TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI | Kod | PZLM7046 |
Kredi | 3 | AKTS | 5 |
Z/S | Zorunlu | Teorik Saat | 3 |
Uygulama Saat | 0 | Lab Saat | 0 |
Ders Dili | Türkçe | Dersi Veren | Prof. Dr. ABDULLAH OKUMUŞ |
Dersin Veriliş Türü | Uzaktan | ||
Tüketici davranışı dersinin amacı, derse ilişkin temel kavramları tanıtmak, yönetim bakış açısını geliştirmek, çeşitli pazarlama problemlerine analitik çözüm yaklaşımları getirmesini sağlamak ve yöneticilerin karşılaşabileceği problemlerin çözümüne ilişkin sonuç ve tavsiyeler oluşturma yeteneklerini geliştirmektir.
Belirtilen bu hedeflere ulaşmak için; tüketici davranışının pazarlama alanındaki yeri ve önemi, tüketici araştırmaları, pazar bölümlendirme ve tüketici davranışı-pazarlama stratejisi ilişkisi, tüketici davranışına etki eden psikolojik etkiler, sosyo-kültürel etkiler, tüketici satın alma süreçleri üzerinde durulacaktır.
Uzaktan Eğitim
• Abdullah Okumuş, Tüketici Davranışı- Teorik ve Uygulamalı Bir Yaklaşım, Türkmen Kitabevi, 2013. • Erdoğan Koç, Tüketici Davranışı, 2013. • Leon G. Schiffman ve Leslie Lazar Kanuk, Consumer Behavior, Prentice Hall • William D. Wells ve David Prensky, Consumer Behavior, John Wiley&Sons, Inc. • Wayne D. Hoyer ve Deborah J. MacInnis, Consumer Behavior, Houghton Mifflin Company. • Michael R. Solomon, Consumer Behavior, Prentice-Hall, Inc.