Ders Adı | PAZARLAMA TEZ ÖNERİLERİ | Kod | PZLM7048 |
Kredi | 3 | AKTS | 6 |
Z/S | Zorunlu | Teorik Saat | 3 |
Uygulama Saat | 0 | Lab Saat | 0 |
Ders Dili | Türkçe | Dersi Veren | Dr. Ögr. Üyesi NİL ENGİZEK |
Dersin Veriliş Türü | |||
Dersin amacı, öğrencilerin tez yazma aşamasında karşılaşabilecekleri durumlara karşı onları hazırlamak, tez yazmanın her aşamasının nasıl yapılması gerektiğinin öğrenilmesini sağlamak ve karşılaşılan tezlere nasıl eleştirel gözle bakılacağının anlatılmasıdır
Dersin amacı; farklı Üniversitelerde hazırlanan Pazarlama tezlerinin taranması, genel Pazarlama trendlerinin incelenmesi, farklı Pazarlama alt disiplinlerinnin sınıflandırılması ve yapılan çalışmaların takibi, araştırma konularının ele alış biçimlerinin irdelenmesi, analitik sistematiğin kazanılmasına yönelik alt yapının geliştirilmesi, uygulanan analiz yöntemleri ve analiz süreçlerinin takip edilmesi, konunun ve araştırmanın ele alış biçimlerinin tartışılması, tez yazım metodunun içselleştirilmesi ve tez önerisi geliştirme yetisinin kazandırılmasıdır. Bir tez çalışmasına analitik yaklaşımla gözden geçirme, araştırma probleminin belirlenmesi, veri ve bilgi toplama yöntem ve araçlarının seçilmesi, örneklem büyüklüğünün belirlenmesi ve seçimi, araştırma modelinin oluşturulması, değişken ve değişken gruplarının önerilmesi, model-analiz uyumunu konusunun anlaşılması ve bir tez çalışmasında olması gereken tüm bölümlerin detaylı öğretimini içermektedir.
Tez konusu önerisinin ortaya konulması, araştırma yöntem ve fikrinin oluşması, tartışılması,farklı Pazarlama disiplinlerindeki tezlerin incelenmesi ve tez önerileri geliştirilmesi, grup karşısında savuunmalı tez sunumunu içermektedir.