Ders Adı | STRATEJİK PAZARLAMA YÖNETİMİ | Kod | PZLM7075 |
Kredi | 3 | AKTS | 5 |
Z/S | Zorunlu | Teorik Saat | 3 |
Uygulama Saat | 0 | Lab Saat | 0 |
Ders Dili | Türkçe | Dersi Veren | Dr. Ögr. Üyesi SELEN ÖZTÜRK |
Dersin Veriliş Türü | |||
Pazarlama yönetimi dersinin ana amacı, pazarlama yönetiminin temel kavramlarını tanıtmak, pazarlama yöneticisinin karşılaşabileceği problemleri irdeleyip tartışmak, yönetim bakış açısını geliştirmek, çeşitli pazarlama problemlerine analitik çözüm yaklaşımları getirmesini sağlamak ve yöneticilerin sorunların çözümüne ilişkin sonuç ve tavsiyeler oluşturma yeteneklerini geliştirmektir.
Bu ders pazarlama sistemi ve çevresel faktörler ile ilişkisi, pazarlama kavramının evrimini, pazarlama kurumları ve süreçlerini, pazarlama stratejisi ve planlamalarını, pazarlama araştırması ve pazarlama bilgi sistemleri, tüketici davranışlarını ve ürün, dağıtım, tutundurma ve fiyatlandırma stratejilerini kapsar.
Bu ders temelde öğretim üyesinin dersi anlatması ve sınıf tartışması şeklinde işlenecektir. Bu çerçevede teori ve uygulamadan problemler, vakalar ele alınarak tartışılacak, alternatif çözüm yolları araştırılacaktır. Öğrencinin konu anlatımlarına ve özellikle sınıf tartışmalarına katılmaları beklenmektedir. Yukarıda bahsedilen amaçları gerçekleştirmek için ders anlatımı öncesi ve sırasındaki hazırlıklar gereklidir.Zaman zaman ders içinde konuyla ilgili kısa sınavlar yapılacaktır.
• Altunışık, R., Özdemir, Ş., & Torlak, Ö. Pazarlama ilkeleri ve yönetimi. Beta. 2017. • Perreault, W. D., Cannon, J. P. E., McCarthy, J., (Çeviri editörü: Önce, A. G.) Pazarlamanın temelleri. Bir Pazarlama Stratejisi Planlama Yaklaşımı. Ankara: Nobel Yayınları, 2013. • Kotler, P. & Keller, K.L., Marketing Management, 14th Edition, Pearson-Printice Hall, 2012. • Kurtz, D. L., Contemporary Marketing, 15th Edition, South Western Educational Publishing, 2012. • Solomon, M. R., Marshall, G. W., & Stuart, E. W., Marketing: Real people, real choices. 7th Edition, Pearson Education. 2009. • Perreault, W. D., Cannon, J.P & McCarthy, E. J. Essentials of marketing: A marketing strategy planning approach. 13th ed, McGraw-Hill Education, 2012. • Lamb, C. W., Hair, J. F., & McDaniel, C. MKTG 10. Cengage Learning. 2017