STRATEJİK PAZARLAMA YÖNETİMİ

İzlence Formu

Ders Adı STRATEJİK PAZARLAMA YÖNETİMİ Kod PZLM7075
Kredi 3 AKTS 5
Z/S Zorunlu Teorik Saat 3
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Dr. Ögr. Üyesi SELEN ÖZTÜRK
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

Pazarlama yönetimi dersinin ana amacı, pazarlama yönetiminin temel kavramlarını tanıtmak, pazarlama yöneticisinin karşılaşabileceği problemleri irdeleyip tartışmak, yönetim bakış açısını geliştirmek, çeşitli pazarlama problemlerine analitik çözüm yaklaşımları getirmesini sağlamak ve yöneticilerin sorunların çözümüne ilişkin sonuç ve tavsiyeler oluşturma yeteneklerini geliştirmektir.

İçerik

Bu ders pazarlama sistemi ve çevresel faktörler ile ilişkisi, pazarlama kavramının evrimini, pazarlama kurumları ve süreçlerini, pazarlama stratejisi ve planlamalarını, pazarlama araştırması ve pazarlama bilgi sistemleri, tüketici davranışlarını ve ürün, dağıtım, tutundurma ve fiyatlandırma stratejilerini kapsar.

Öğretim Yöntemleri

Bu ders temelde öğretim üyesinin dersi anlatması ve sınıf tartışması şeklinde işlenecektir. Bu çerçevede teori ve uygulamadan problemler, vakalar ele alınarak tartışılacak, alternatif çözüm yolları araştırılacaktır. Öğrencinin konu anlatımlarına ve özellikle sınıf tartışmalarına katılmaları beklenmektedir. Yukarıda bahsedilen amaçları gerçekleştirmek için ders anlatımı öncesi ve sırasındaki hazırlıklar gereklidir.Zaman zaman ders içinde konuyla ilgili kısa sınavlar yapılacaktır.

Kaynaklar

• Altunışık, R., Özdemir, Ş., & Torlak, Ö. Pazarlama ilkeleri ve yönetimi. Beta. 2017. • Perreault, W. D., Cannon, J. P. E., McCarthy, J., (Çeviri editörü: Önce, A. G.) Pazarlamanın temelleri. Bir Pazarlama Stratejisi Planlama Yaklaşımı. Ankara: Nobel Yayınları, 2013. • Kotler, P. & Keller, K.L., Marketing Management, 14th Edition, Pearson-Printice Hall, 2012. • Kurtz, D. L., Contemporary Marketing, 15th Edition, South Western Educational Publishing, 2012. • Solomon, M. R., Marshall, G. W., & Stuart, E. W., Marketing: Real people, real choices. 7th Edition, Pearson Education. 2009. • Perreault, W. D., Cannon, J.P & McCarthy, E. J. Essentials of marketing: A marketing strategy planning approach. 13th ed, McGraw-Hill Education, 2012. • Lamb, C. W., Hair, J. F., & McDaniel, C. MKTG 10. Cengage Learning. 2017

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024