Ders Adı | ANALİTİK PAZARLAMA | Kod | PZLM7078 |
Kredi | 3 | AKTS | 6 |
Z/S | Seçmeli | Teorik Saat | 3 |
Uygulama Saat | 0 | Lab Saat | 0 |
Ders Dili | Türkçe | Dersi Veren | Doç. Dr. ERDEM ÖZKAN |
Dersin Veriliş Türü | |||
Bu derste öğrencilerin pazarlamaya analitik bakış açısı kazanmaları amaçlanmaktadır. Bu kapsamda çeşitli analitik sistemlerin, tekniklerin ve araçların pazarlama karar sürecinde nasıl kullanılabileceği irdelenmektedir.
Bu derste; pazarlama bilgi sistemleri ve karar destek sistemleri açıklanacak, verinin bilgiye dönüşümü süreci, pazarlama kararlarında veri biliminin kullanımı, büyük veri, veri madenciliği, yapay öğrenme gibi yaklaşımların pazarlamadaki yeri incelenecektir. Sonuçta pazarlama verilerinin modellenmesine bağlı olarak tüketici, pazar, rakip ve müşteri analizlerinin nasıl yapılacağı değerlendirilecektir. Ayrıca mevcut pazarlama kararlarının performansının değerlendirilmesinde kullanılan çeşitli geleneksel ve dijital analitikler, metrikler ve göstergeler incelenecektir.
Konular ders anlatımı, sınıf içi tartışmalar ve sunumlar şeklinde işlenecektir.
Analitik ve Gösterge Panelleriyle Akıllı Pazarlama, Koen Pauwels, The Kitap, 2017 Marketing: Theory, Evidence, Practice,Byron Sharp, Oxford University Press, 2018 Marketing Analytics: Strategic Models and Metrics, Stephan Sorger, 2013 Marketing Analytics: Data-Driven Techniques with Microsoft Excel, Wayne L. Winston, 2014 Marketing Analytics: A Practical Guide to Real Marketing Science, Mike Grigsby, Kogan Page, 2015 Advanced Customer Analytics: Targeting, Valuing, Segmenting and Loyalty Techniques, Mike Grigsby, Kogan Page, 2016 Marketing Analytics Roadmap: Methods, Metrics, and Tools, Jerry Rackley, Apress, 2015 Predictive marketing, Omer Artun, Dominique Levin, Wiley, 2015