Ders Adı | REKLAM YÖNETİMİ | Kod | PZLM7044 |
Kredi | 3 | AKTS | 5 |
Z/S | Zorunlu | Teorik Saat | 3 |
Uygulama Saat | 0 | Lab Saat | 0 |
Ders Dili | Türkçe | Dersi Veren | Prof. Dr. SEMA KURTULUŞ |
Dersin Veriliş Türü | |||
Bu dersin amacı bütünleşik pazarlama yönetimi yaklaşımı içinde öncelikle pazarlama iletişiminin yerini ve konumunu ortaya koymak ve daha sonra da reklam fonksiyonu üzerinde durmaktır.
Bu derste özel ve genel amaçlı reklamlar, reklam etkinliği, reklamın işlevleri, reklam kampanyası planlaması ve reklam faaliyetlerinin etik açıdan incelenmesi gibi konular üzerinde durulacaktır. Tüm bu konular daha çok pazarlamacı bakış açısı ile irdelenecek, böylece öğrencilerin de bir firmanın pazarlama iletişimi faaliyetlerini planlarken, stratejilerini oluştururken ve reklam kampanyalarını değerlendirirken bu yaklaşımı benimsemeleri sağlanmaya çalışılacaktır.
Derste konular gerek uygulama, gerekse literatürden örnekler kullanılarak ele alınmaya çalışılacaktır. Öğretim üyesinin dersi anlatımının yanında öğrencilerin oldukça aktif katılımının sağlanması amaçlanmaktadır. Bu çerçevede zaman zaman öğrencilerin uygulamadan örneklerin toplanmasına ve yorumlanmasına yönelik ev ödevleri yapması gerekmektedir. Derste ayrıca güncel reklam örneklerinin dışında, farklı ülkelerden reklam ve pazarlama iletişimi faaliyetleri örnekleriyle ilgili video gösterimleri olacak ve bunlar pazarlamacı perspektifiyle incelenip, analiz edilecektir. Tüm bunların yanında ayrıca dönem sonunda öğrencilerin grup projesi kapsamında sunum yapmaları gerekmektedir.
Y.Odabaşı ve M. Oyman, "Pazarlama İletişimi Yönetimi, Medicat Kitapları İzzet Bozkurt, "Bütünleşik Pazarlama İletişimi", Mediacat Kitapları M. Babacan, "Reklam Yönetimi", Dokuz Eylül Üniversitesi Yayınları Terence A Shrimp , Advertising, Promotion and Other Aspects of Integrated Marketing Communications