Ders Adı | E-ÖĞRENME: TEORİ VE UYGULAMALARI | Kod | ENFO7008 |
Kredi | 3 | AKTS | 8 |
Z/S | Seçmeli | Teorik Saat | 3 |
Uygulama Saat | 0 | Lab Saat | 0 |
Ders Dili | Türkçe | Dersi Veren | Prof. Dr. SELİM YAZICI |
Dersin Veriliş Türü | |||
Bu dersin amacı, günümüzde kurum ve kuruluşlarında yeni bir öğrenme yöntemi olarak kullanılan E-Öğrenme yöntemini, teori ve uygulamaları ile birlikte, öğrencilere aktarabilmektir. Bu kapsamda öncelikle E-Öğrenme yönteminin felsefesi ve gelişim süreci ele alınacak ve daha sonra kuruluşlar açısından strateji belirleme sürecinde kullanılabilecek yöntemler üzerinde durulacaktır.
E-Öğrenme dersi, günümüzün vazgeçilmez öğrenme araçlarından biri olan e-öğrenme yönteminin kuruluşlarda kullanımını ele almaktadır. Bu kapsamda, yöntemi kuruluşu için gerekli olan süreçler incelenmektedir.
Konferans (%60), Saha Araştırması (%30), Grup Çalışması (%10)
YAZICI, Selim (ed.), E-Öğrenme: İnsan Kaynakları Eğitiminde Stratejik Dönüşüm, İstanbul: Alfa Basım Yayım Dağıtım, 2004. YAMAMOTO, Gonca Telli (Ed.), DEMİRAY, Uğur (Ed.), KESİM, Mehmet (Ed.), Türkiye'de E-Öğrenme: Gelişmeler ve Uygulamalar, Ankara: Cem Web Ofset, 2010. ALDRICH, Clark, Simulations and the Future of Learning: An Innovative Approach to E-Learning, San Francisco: Pfeiffer, 2004. CARLINER, Saul (Ed.), SHANK, Patti (Ed.), The E-Learning Handbook: Past Promises, Present Challenges, San Francisco: Pfeiffer, 2008. CLARK, Ruth Colvin, MAYER, Richard E., E-Learning and the Science of Instruction, San Francisco: Pfeiffer, 2008. MORRISON, Don, E-Learning Strategies: How to Get Implementation and Delivery Right First Time, Chichester: John Wiley and Sons, 2003. PISKURICH, George M., The AMA Handbook of E-Learning: Effective Design, Implementation, and Technology Solutions, AMACOM, 2003. PISKURICH, George M. (Ed.), Getting the Most from Online Learning, San Francisco: Pfeiffer, 2004. ROSENBERG, Marc J., E-Learning: Strategies for Delivering Knowledge in the Digital Age, New York: McGraw-Hill, 2001. ROSENBERG, Marc J., Beyond E-Learning: Approaches and Technologies to Enhance Organizational Knowledge, Learning, and Performance, San Francisco: Pfeiffer, 2006.