| Ders Adı | ÖNERİ GELİŞTİRME VE SOSYAL SORUN ÇÖZME | Kod | ANTJ7008 |
| Kredi | 3 | AKTS | 8 |
| Z/S | Seçmeli | Teorik Saat | 3 |
| Uygulama Saat | 0 | Lab Saat | 0 |
| Ders Dili | Türkçe | Dersi Veren | Dr. Ögr. Üyesi RABİA EBRAR AKINCI |
| Dersin Veriliş Türü | |||
Bu ders öğrencilerin uygulamalı antropolojide kullanılan teknikleri tanımalarını amaçlar. Öğrenciler antropoloji bilgisini ve saha araştırması tekniklerini kullanarak sosyal sorunlara çözüm önerileri geliştirme konusunda tecrübe kazanırlar. Ders kapsamında öğrencilerin dönem projesi olarak bir sorunu tespit ederek, hızlı değerlendirme teknikleriyle çözüm önerisi raporu hazırlaması hedeflenir.
Ders kapsamında uygulamalı antropolojinin tarihsel arka planı, farklı dönemlerdeki uygulamalı antropoloji yaklaşımları incelenir. Uygulamalı antropolojide kullanılan teknikler vaka çalışması örnekleriyle değerlendirilir. Antropologların çözüm üretmek amacıyla çeşitli paydaşlarla işbirliği yapabileceği sağlık, çevre, eğitim, gibi çalışma alanları tematik olarak ele alınır. Antropoloğun uygulamalı çalışmalardaki rolü, etik yükümlülükleri eleştirel yaklaşımlar çerçevesinde tartışılır.
Ders anlatımı, sunum, tartışma
Bennett, J. W.. (1996). Applied and Action Anthropology: Ideological and Conceptual Aspects.Current Anthropology,37(1), S23–S53. Bernard. H. R. (2006) Research Methods in Anthropology: Qualitative and Quantitative Approaches.USA: Altamira. Bosselmann, P. , Macdonald E. And Kronemeyer T. (2007). Livable Streets Revisited, Journal of the American Planning Association, 65:2, 168-180, DOI: 10.1080/01944369908976045 Campbell D. (2011). Anthropology's Contribution to Public Health Policy Development. McGill journal of medicine : MJM : an international forum for the advancement of medical sciences by students, 13(1), 76. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3277334/ Chambers R. (1992). Rapid but relaxed and Participatory Rural Appraisal: Towards Applications in Health and Nutrition. In Rapid Assessment Procedures: Qualitative Methodologies for Planning and Evaluation of Health Related Programs. Ed. N. S Scrimshow and G.R. Gleason. USA: Intertanional Nutrition Foundation for Developing. Emerson R.M., Fretz R.I & Shaw L.L. (1995), Writing Ethnographic Fieldnotes. Chicago: University of Chicago Press. (Chapter One. Fieldnotes in Ethnographic Research) Pelto Gretel H. and Sandy Gove. Rapid Assessment Procedures: Qualitative Methodologies for Planning and Evaluation of Health Related Programmes (International Nutrition Foundation for Developing Countries - INFDC, 1992, 528 pages). The United Nations University. http://www.nzdl.org/cgi-bin/library?e=d-00000-00---off-0ccgi--00-0----0-10-0---0---0direct-10---4-------0-0l--11-en-50---20-about---00-0-1-00-0-0-11----0-1-&cl=CL1.4&d=HASH67e5218f8e9370002c7ef6.6.11>=1 Rylko-Bauer B. Singer Merrill and Van Willigen, J. (2006) Reclaiming Applied Anthropology: Its Past, Present, and Future. American Anthropologist, Vol. 108, No. 1 (Mar., 2006), pp. 178-190 USA: Wiley American Anthropological Association. Published by: Wiley on behalf of the American Anthropological Association Stable URL: http://www.jstor.org/stable/3804743 Accessed: 12-02-2016 10:57 UTC Scrimshaw, Nevin S. ve Gleason, Gary R. (1992). RAP: Rapid Assessement Procedures: Qualitative Methodologies for Planning and Evaluation of Health Related Programmes. 1992 International Nutrition Foundation for Developing Countries (INFDC), Boston, MA. USA. Spradley, J. 1980. Participant Observation. New York: Holt, Rinehart and Winston. Taplin D. H., Scheld S. and Low M. S. (2002) Rapid Ethnographic Assessment in Urban Parks: A Case Study of Independence National Historical Park. Human Organization, Vol.61, No. 1, 2002. 2002 by the Society for Applied Anthropology. Van Willigen J. 1986. Applied Anthropology: An Introduction. South Hadley, Mass.: Bergin and Garvey. Weiss W. M. Bolton P. Shankar A. V. (2000) Rapid Assessment Procedures (RAP): Addressing the Perceived Needs of Refugees & Internally Displaced Persons Through Participatory Learning and Action Prepared For: Center for Refugee and Disaster Studies Department of International Health The Johns Hopkins University School of Public Health (Retrieved: 20.02.2016 http://www.jhsph.edu/research/centers-and-institutes/center-for-refugee-and-disaster-response/publications_tools/publications/_pdf/RAP/rap2_section3.pdf )