YENİ MEDYA OKURYAZARLIĞI

İzlence Formu

Ders Adı YENİ MEDYA OKURYAZARLIĞI Kod YMIY7010
Kredi 3 AKTS 7
Z/S Zorunlu Teorik Saat 3
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Doç. Dr. ÖZLEM KALAN
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

Medya okuryazarlığı kavramını yeni medya koşullarında yeniden değerlendirmek.

İçerik

Medyanın topluma etkisi günümüzün değişen medya ortamında yeniden değerlendirilmelidir. Ağ toplumu, iletişimin değişen yapısı, dijital teknolojilerin yaygın kullanımı, iletilerin biçim ve içerik yönünden değişimi, kullanıcının içerik üretebilmesi ve paylaşabilmesi gibi yeni gelişmeler kullanıcıların yeni medya okuryazarı olmalarını zorunlu bir ihtiyaç haline getirmiştir.

Öğretim Yöntemleri

Anlatım, uygulama

Kaynaklar

Ayın Karanlık Yüzü: Yeni Medya ve Etik, Mutlu Binark, Günseli Bayraktutan Sütcü İletişimin Gücü, Manuel Castells Yeni Medya Kuramları, Ed. Filiz Aydoğan Yeni Medyaya Eleştirel Yaklaşımlar, Ed. Mukadder Çakır

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024