Ders Adı | YENİ MEDYA OKURYAZARLIĞI | Kod | YMIY7010 |
Kredi | 3 | AKTS | 7 |
Z/S | Zorunlu | Teorik Saat | 3 |
Uygulama Saat | 0 | Lab Saat | 0 |
Ders Dili | Türkçe | Dersi Veren | Doç. Dr. ÖZLEM KALAN |
Dersin Veriliş Türü | |||
Medya okuryazarlığı kavramını yeni medya koşullarında yeniden değerlendirmek.
Medyanın topluma etkisi günümüzün değişen medya ortamında yeniden değerlendirilmelidir. Ağ toplumu, iletişimin değişen yapısı, dijital teknolojilerin yaygın kullanımı, iletilerin biçim ve içerik yönünden değişimi, kullanıcının içerik üretebilmesi ve paylaşabilmesi gibi yeni gelişmeler kullanıcıların yeni medya okuryazarı olmalarını zorunlu bir ihtiyaç haline getirmiştir.
Anlatım, uygulama
Ayın Karanlık Yüzü: Yeni Medya ve Etik, Mutlu Binark, Günseli Bayraktutan Sütcü İletişimin Gücü, Manuel Castells Yeni Medya Kuramları, Ed. Filiz Aydoğan Yeni Medyaya Eleştirel Yaklaşımlar, Ed. Mukadder Çakır