TASARIM STÜDYOSU II

İzlence Formu

Ders Adı TASARIM STÜDYOSU II Kod ICMB2002
Kredi 5 AKTS 8
Z/S Zorunlu Teorik Saat 2
Uygulama Saat 6 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Prof. Dr. HATİCE UMUT TUĞLU KARSLI
Dersin Veriliş Türü Örgün

Dersin Amacı

Tasarım stüdyosu dersleri iç mimarlık eğitim müfredatının çekirdeğini oluşturur. Bu dersler, öğrencilerin hipotetik tasarım problemlerine çözüm geliştirdikleri ve projeler üzerinde çalışarak tasarlamayı öğrendikleri atölye dersleridir. Dizideki her stüdyo, tasarım probleminin konusu, kavramı, ölçeği ve bağlamı üzerine farklı bir vurgu yaparak tasarımın çeşitli yönlerini kapsar ve stüdyo ilerledikçe tasarım problemi kompleksleşir. Dersin amacı, verilen tasarım probleminin çözümüne yönelik araştırma ve analitik problem çözme becerisini geliştirmek, iç mimari tasarım ve iç mekan düzenleme ilkeleri ile ilgili bilgi birikimi oluşturmak, mekana ait temel kavramlar, ilke ve elemanlar ışığında analiz, sentez, değerlendirme, tasarlama ve sunma becerisini kazandırmaktır.

İçerik

Bu ders, İç mimari tasarım stüdyosu ders serisinin ikincisidir. Alışveriş veya yeme-içme çevreleri gibi kurumsal kimlik odaklı ticari iç mekânların tasarımı, detay çizimleri ve sunum çalışmalarını içerir. İç mimari tasarıma veri oluşturan planlama–programlama kararları; kullanıcı gereksinimlerinin analizi ve değerlendirilmesi; iç mekân deneyimini oluşturan bileşenlerin bütünsel olarak ele alınması; tasarıma ilişkin kavramsal araştırma; alışveriş veya yeme-içme çevrelerinin, kurumsal kimliklerine göre tasarlanması ve mekânda yer alan tüm öğelere (mobilya, donatım, malzeme, renk v.b.) ilişkin tasarım kararlarının verilmesi dersin içeriğini oluşturur.

Öğretim Yöntemleri

1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Seminer, 5: Proje, 6: Grup Çalışması, 7: Teknik Gezi

Kaynaklar

Mesher, L. (2010). Basics Interior Design 01: Retail Design. Ava Publishing. Kilmer, R., & Kilmer, W. O. (2014). Designing interiors. John Wiley & Sons. Messedat, J. (2007). Best Designed Flagship Stores: Shops, Showrooms, Brand Centers, Geschafte, Showrooms, Markenwelten. Av Editions. Altman, A. (2012). Branding Architectural Corporate Design (Doctoral dissertation, University of Cincinnati). Plunkett, D., & Reid, O. (2012). Detail in contemporary retail design. Laurence King. Plunkett, D., & Reid, O. (2013). Detail in contemporary bar and restaurant design. Laurence King. Nielson, K. J., & Taylor, D. A. (2002). Interiors: an introduction. McGraw-Hill.

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024