Ders Adı | ESKİZ TEKNİKLERİ | Kod | ICMB2107 |
Kredi | 3 | AKTS | 4 |
Z/S | Seçmeli | Teorik Saat | 2 |
Uygulama Saat | 2 | Lab Saat | 0 |
Ders Dili | Türkçe | Dersi Veren | Öğr. Gör. ALİ DEMİRCİ |
Dersin Veriliş Türü | Örgün | ||
Öğrencilere tasarım fikirlerini eskiz yoluyla etkili bir şekilde iletmeyi öğreterek, görsel iletişim becerilerini geliştirmeyi amaçlar. Uygulamalı egzersizler, gösterimler ve eleştirilerin bir kombinasyonuyla, öğrenciler el çizimi eskizleme, perspektif çizim, gölgeleme teknikleri ve renk uygulamasında uzmanlık kazanırlar. Sınıf, farklı eskizleme yaklaşımları ve ortamları deneyerek yaratıcılığı, tasarım keşfini ve yeniliği teşvik eder. Ayrıca, öğrenciler gözlem becerilerini, mekansal farkındalıklarını ve el çizimlerini dijital araçlarla entegre etme yeteneklerini geliştirirler, böylece mesleki uygulama ve portföy geliştirmeye hazırlanırlar. Genel olarak, sınıf, öğrencilere iç mimarlık alanında başarılı olmaları için gerekli temel becerileri ve bilgileri sağlayan bir temel ders olarak hizmet eder.
Bu ders, iç mimarlıkta etkili görsel iletişim için gerekli eskizleme tekniklerinin kapsamlı bir anlayışını öğrencilere sunar. Uygulamalı egzersizler ve gösterimler serisiyle öğrenciler, el çizimi eskizleme, perspektif çizim, gölgeleme teknikleri ve renk uygulamasını keşfederler. Mimarlık elemanlarını, iç mekanları ve mobilyayı doğru bir şekilde tasvir etme uzmanlığının geliştirilmesine vurgu yapılırken, yaratıcılık ve tasarım keşfinin teşvik edilmesine önem verilir. Öğrenciler ayrıca geleneksel eskizleme yöntemlerini dijital araçlarla entegre etmeyi öğrenirler, böylece mesleki uygulama ve portfolyo geliştirmeye hazırlanırlar. Dersin sonunda, öğrenciler eskizleme yoluyla iç tasarım fikirlerini akıcı bir şekilde iletişim kurma ve görselleştirme becerisi kazanmış olacaklar ve iç mimarlık alanında başarı için temel oluşturacaklar.
Gösterimler: Öğretmen, öğrencilerin izleyebileceği adım adım rehberlik ve ipuçları sağlayarak, el çizimi eskizleme, perspektif çizim ve gölgeleme gibi çeşitli eskizleme tekniklerini gösterir. Uygulamalı Egzersizler: Öğrenciler, öğrenilen teknikleri uygulamak ve pratik yapmak için sınıf oturumlarında el çizimi eskizleme egzersizlerine katılırlar. Bu egzersizler, mimari elemanların, iç mekanların ve mobilyaların eskizlenmesini, ayrıca saha çalışmalarını içerebilir. Eleştiriler ve Geri Bildirim: Düzenli olarak eleştiriler yapılır ve öğrencilere eskizleri üzerine yapıcı geri bildirim verilir. Bu, öğrencilerin gelişim alanları hakkında rehberlik almasını ve akranlarının çalışmalarından öğrenmesini sağlar. Konuk Dersler ve Atölyeler: Uygulamalı mimarlar, iç mimarlar veya eskiz uzmanları tarafından konuk dersler veya atölyeler düzenlenebilir, böylece öğrencilere gerçek dünya içgörüleri, teknikler ve ilham verilir. Alan Gezileri veya Sanal Turlar: Mimarlık sitelerine alan gezileri veya iç mekanların sanal turları, öğrencilere gözlem eskizi yapma ve mimari detaylar ile mekansal nitelikleri doğrudan deneyimleme fırsatı sunmak için düzenlenebilir. Dijital Araçlar Entegrasyonu: El çizimi eskizleri ile Adobe Photoshop veya SketchUp gibi dijital araçların entegrasyonu hakkında eğitim, eğitimler ve gösterimler aracılığıyla sağlanabilir. Proje Tabanlı Öğrenme: Öğrenciler, iç mimarlık projeleri için tasarım kavramları ve çözümler geliştirmek için eskizleme tekniklerini uygulamak için proje tabanlı öğrenme etkinliklerine katılabilirler. Akran İşbirliği: Grup çalışmalarını teşvik etmek, işbirliği yapmak ve fikir alışverişinde bulunmak için işbirliğine dayalı eskizleme egzersizleri veya grup projeleri dahil edilebilir.
- "Architectural Graphics" Francis D.K. Ching - "Sketching for Architecture and Interior Design" Stephanie Travis - "Freehand Drawing and Discovery: Urban Sketching and Concept Drawing for Designers" James Richards - "Drawing for Interior Design" Drew Plunkett ve Oliver Schütte