İKNA KURAMLARI VE RETORİK

İzlence Formu

Ders Adı İKNA KURAMLARI VE RETORİK Kod HAIT3240
Kredi 3 AKTS 5
Z/S Zorunlu Teorik Saat 3
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Prof. Dr. SEVİMECE KARADOĞAN DORUK
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

İknada amaç, alıcının inanç, tutum ve davranışlarında hedeflenen değişime ulaşmadır. İstenilen doğrultuda değişen tutum ve davranışlar başarılı bir ikna sürecinin gerçekleştiğinin göstergesidir. Bu dersin amacı, iknanın altında yatan psikolojik ve bilimsel verilerden yola çıkarak öğrencilerin ikna konusunda bilgi sahibi olması aynı zamanda meslek yaşantılarında ikna takdiklerini ve yöntemleri uygulayabilir yeterliliklere sahip olmasını sağlamaktır.

İçerik

Doç. Dr. Ece Karadoğan Doruk

Öğretim Yöntemleri

Genel iletişim bilgisi ile ikna edici iletişim arasındaki benzerlikler ve farklılıkların öğrenilmesi - İknacının sahip olması gereken niteliklerin neler olması gerektiğinin anlaşılması - İkna edici mesajların nasıl hazırlanması gerektiğinin öğrenilmesi - İkna edilecek hedefin ihtiyaçlarının, kişiliğinin, motivasyonunun belirlenebilmesi hedeflenmektedir.

Kaynaklar

Cengiz Anık, ?Siyasal İkna?, Vadi Yayınları, 2000, Ankara. Aristotales, ?Retorik?, Çev. Mehmet H. Doğan, Yapı Kredi Yayınları, 2008. İstanbul. Ece Karadoğan Doruk, ?Sosyal Sermaye?, Derin Yayınları, 2009. İstanbul Gustave Le Bon, ?Kitleler Psikolojisi?, Yağmur Yayınları, 2005.

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024