ÇOCUK EDEBİYATI VE KÜTÜPHANELERİ

İzlence Formu

Ders Adı ÇOCUK EDEBİYATI VE KÜTÜPHANELERİ Kod BIBY3157
Kredi 2 AKTS 4
Z/S Seçmeli Teorik Saat 2
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Dr. Ögr. Üyesi MEHMET FAHRİ FURAT
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

Bu derste çocuk edebiyatı ile ilgili temel kavramlar, çocuk edebiyatı türleri, çocuk edebiyatının çocuğun gelişimine katkısı, çocuk kitaplarının özellikleri anlatılarak çocuk kütüphaneleri ile ilgili işlem, hizmet ve unsurlar ele alınacak, hem kuramsal düzeyde hem de örnekler üzerinden bilgiler verilecektir.

İçerik

Çocukluk evresinde, nitelikli çocuk kitaplarıyla tanışmanın önemi ve okuma kültürü edinmiş düşünen, duyarlı bireylerin yetiştirilmesinde çocuk edebiyatı yapıtlarının ve çocuk kütüphanelerinin işlevi.

Öğretim Yöntemleri

anlatım , sunum, bireysel ve grup çalışması

Kaynaklar

Çağdaş Çocuk Yazını, Selahattin Dilidüzgün (1996):. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. Edebiyatta Çocuk Figürleri, Necdet Neydim (1998): Çocukluğun Kısa Tarihi.. İstanbul: Bu Yayınevi. Çocuk Edebiyatı, Necdet Neydim, (2003): Çeviri. İstanbul: Bu Yayınevi. Halk ve Çocuk Kütüphanleri Yönetmeliği, Resmi Gazete Tarihi: 19.08.1982 Resmi Gazete Sayısı: 17789 Çocuk Kütüphanesi Hizmetleri İçin İlkeler,IFLA, Çev: Bülent Yılmaz, Selda Ekici, Aralık 2003, http://www.ifla.org/files/libraries‐for‐ children‐and‐ya/publications/ guidelines‐for‐ childrens‐libraries‐services‐en.pdf

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024