Ders Adı | PAZARLAMA YÖNETİMİ | Kod | TUIS3023 C |
Kredi | 3 | AKTS | 4 |
Z/S | Zorunlu | Teorik Saat | 3 |
Uygulama Saat | 0 | Lab Saat | 0 |
Ders Dili | Türkçe | Dersi Veren | Dr. Ögr. Üyesi SELEN ÖZTÜRK |
Dersin Veriliş Türü | |||
Bu dersle öğrencilere pazarlama yönetiminin temel kavramlarının tanıtılması, ileride atılacakları iş hayatında karşılaşabilecekleri problemleri irdeleyip tartışmalarının ve analitik yaklaşımla çözümler önermelerinin sağlanması hedeflenmektedir
Pazarlama yönetimi dersi kapsamında; yirmibirinci yüzyılda pazarlama, pazarlama sisteminin içinde bulunduğu çevre ile ilişkisi, pazarlama kavramının açıklanması, pazarlama birimleri ve işleyişleri, pazarlama stratejileri ve planlama, ürün, marka, yeni ürün geliştirme, dağıtım (fiziksel dağıtım ve lojistik), tutundurma (reklam ve satış tutundurma, halkla ilişkiler ve kişisel satış) ve fiyatlandırma stratejileri konuları üzerine durulacaktır.
Konular ders anlatımı, sınıf içi tartışmalar ve sunumlar şeklinde işlenecektir.
• Remzi Altunışık - Şuayıp Özdemir - Ömer Torlak, Pazarlama İlkeleri ve Yönetimi, Beta Yayınevi • Ahmet Hamdi İslamoğlu, Pazarlama Yönetimi, Beta Yayınevi • Phillip Kotler and Kevin L. Keller, Marketing Management, Pearson-Prentice Hall, Inc.