Ders Adı | TÜKETİCİ DAVRANIŞI | Kod | TUIS2129 |
Kredi | 3 | AKTS | 5 |
Z/S | Seçmeli | Teorik Saat | 3 |
Uygulama Saat | 0 | Lab Saat | 0 |
Ders Dili | Türkçe | Dersi Veren | Prof. Dr. ZEHRA TEMİZERLER |
Dersin Veriliş Türü | |||
Tüketici davranışı dersinin amacı, derse ilişkin temel kavramları tanıtmak, pazarlama yöneticisinin karşılaşabileceği problemleri irdeleyip tartışabileceği teorik bilgileri vermek ve bu problemleri tartışmaktır. Yönetim bakış açısını geliştirmek, çeşitli pazarlama problemlerine analitik çözüm yaklaşımları getirmesini sağlamak ve yöneticilerin sorunlarının çözümüne ilişkin sonuç ve tavsiyeler oluşturma yeteneklerini geliştirmek dersin diğer amaçlarıdır.
Ders içeriğinde, Algılama, Öğrenme ve Hafıza, Motivasyon, Tutumlar, Benlik, Kişilik, Değerler, Yaşam Tarzları, Satınalma Karar Süreci, Danışma Grupları, Aile, Sosyal Sınıf ve Kültür konuları işlenecektir.
Ders anlatımı, vaka tartışmaları ve sunumlar şeklinde işlenecektir. Grup sunuşları (gerçek uygulama örnekleri)
Abdullah Okumuş, Tüketici Davranışı, Türkmen Kitabevi, 2018. Erdoğan Koç, Tüketici Davranışı, Seçkin Yayıncılık, 2017 Michael Solomon, Consumer Behavior, Pearson, 2010