Ders Adı | MARKETING STRATEGIES | Kod | INIS4851 |
Kredi | 3 | AKTS | 5 |
Z/S | Zorunlu | Teorik Saat | 3 |
Uygulama Saat | 0 | Lab Saat | 0 |
Ders Dili | İngilizce | Dersi Veren | Dr. Ögr. Üyesi DİREN BULUT |
Dersin Veriliş Türü | |||
Bu dersin temel amaçlarından birisi öğrencilerin pazarlama konusunda daha önceden edinmiş oldukları bilgilerin stratejik kararlarda nasıl kullanılacağını saptamaktır.
Ders kapsamı içinde pazar, ürün, rekabet, çevre gibi analizlerin stratejik bir perspektiften Ele alınarak incelenmesine çalışılacak ve portföy yönetimi üzerinde durulacaktır. Ayrıca ders kapsamı içinde pazarlama alanında alınan stratejik kararların, yapılan analizlerin işletme içinde diğer birimlerle olan ilişkilerine de değinilecektir.
Bu ders temelde öğretim üyesinin dersi anlatması ve sınıf tartışması şeklinde işlenecektir. Bu çerçevede teori ve uygulamadan problemler, vakalar ele alınarak tartışılacak, alternative çözüm yolları araştırılacaktır. Zaman zaman ders içinde konuyla ilgili quizler yapılacaktır.
Cravens, D. W., & Piercy, N. (2006). Strategic marketing (Vol. 7). New York: McGraw-Hill.