Ders Adı | MARKETING MANAGEMENT | Kod | INIS3914 |
Kredi | 3 | AKTS | 4 |
Z/S | Zorunlu | Teorik Saat | 3 |
Uygulama Saat | 0 | Lab Saat | 0 |
Ders Dili | İngilizce | Dersi Veren | Prof. Dr. ZEHRA BOZBAY |
Dersin Veriliş Türü | |||
Bu dersin temel amacı, öğrencileri pazarlama yönetiminin temelleri tanıştırmak, pazarlama yöneticisinin karşılaştığı problem inceleyip tartışmak, değişik pazarlama problemlerini çözmek için yönetsel bakış açısı ve analitik bir yaklaşım geliştirmek, yeteneklerini geliştirmek ,sonuç ve önerileri raporlama becerilerini kazanmalarını sağlamaktır.
Bu ders pazarlama sistemi ve çevresel faktörler ile ilişkisi, pazarlama kavramının evrimini, pazarlama kurumları ve süreçlerini, pazarlama stratejisi ve planlamalarını, pazarlama araştırması ve pazarlama bilgi sistemleri, tüketici davranışlarını ve ürün, dağıtım, tutundurma ve fiyatlandırma stratejilerini kapsar.
Bu ders, konu anlatımı, sınıf tartışmaları ve sunumlardan oluşmaktadır. Konu anlatımlarında, pazarlama yönetimi, uygulamaları ve sorunları üzerinde durulacaktır. Konu anlatımlarına ek olarak, sınıf içinde proble ve va’ka tartışamaları yapılmaktadır. Öğrencinin konu anlatımlarına ve özellikle sınıf tartışmalarına katılmaları beklenmektedir. Yukarıda bahsedilen amaçları gerçekleştimek için ders anlatımı öncesi ve sırasındaki hazırlıklar gereklidir. Bundan dolayı derse düzenli katılım şiddetle önerilmektedir.
L.E.Boone and D.L.Kurtz, Contemporary Marketing- Wired, 14th edition, Southwestern College Publications, 2009.