Ders Adı | STRES VE TÜKENMİŞLİKLE BAŞA ÇIKMADA MINDFULNESS/BİLİNÇLİ FARKINDALIK III-II | Kod | TIPF3711 |
Kredi | 1 | AKTS | 1 |
Z/S | Seçmeli | Teorik Saat | 1 |
Uygulama Saat | 0 | Lab Saat | 0 |
Ders Dili | Türkçe | Dersi Veren | Doç. Dr. DİLEK ANUK |
Dersin Veriliş Türü | |||
Mindfulness/Bilinçli farkındalık eğitiminin tıp öğrencilerinin beden, duygu ve düşünce farkındalığının yanı sıra stresle ve tükenmişlikle baş etme, yaşam kalitesi, öz şefkat, psikolojik dayanıklılık, empati ve iletişim becerilerini geliştirmesi amaçlanmaktadır.
Ders mindfulness uygulamaları ve teorik anlatımlardan oluşmaktadır. Mindfulness uygulamaları; beden taraması, nefes farkındalığı, görme-işitme meditasyonu, mindful hareket, mindful yemek yeme gibi standart mindfulness uygulamaları kapsamaktadır.
Mindfulness pratiklerine dayalı deneyimler, grup etkileşimi ve paylaşımlar, eğitmenin rol model olması ve yaşanan deneyimin teorik yönüyle ilgili öğrencilere bilgilendirme yapılması kullanılacak öğretim yöntemleridir.
Kabat-Zinn, J. (2019). Yeni başlayanlar için farkındalık: Yaşadığınız andan ibaret olan hayatınızın değerini bilin. İstanbul: Pegasus Yayınları Williams, M., Teasdale, J., Segal, Z., & Kabat-Zinn, J. (2007). İyi hissetme sanatı. İstanbul: Diyojen Yayıncılık Germer, C. K. (2009). Öz şefkatli farkındalık. HÜ Haktanır, Çev.) İstanbul: Diyojen Yayıncılık. Ögel, K., Atalay, Z., & Ameli, R. (2016). 25 farkındalık dersi: şimdi sağlıklı yaşama zamanı. Nobel Akademik Yayıncılık. Körükcü, Ö., & Kukulu, K. (2015). Beden-zihin-ruh bütünlüğünü korumaya yönelik bir program: farkındalık temelli stres azaltma programı. Psikiyatride Güncel Yaklaşımlar, 7(1), 68-80.