STRES VE TÜKENMİŞLİKLE BAŞA ÇIKMADA MINDFULNESS/BİLİNÇLİ FARKINDALIK I-II

İzlence Formu

Ders Adı STRES VE TÜKENMİŞLİKLE BAŞA ÇIKMADA MINDFULNESS/BİLİNÇLİ FARKINDALIK I-II Kod TIPF1815
Kredi 1 AKTS 1
Z/S Seçmeli Teorik Saat 1
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Doç. Dr. DİLEK ANUK
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

Mindfulness/Bilinçli farkındalık eğitiminin tıp öğrencilerinin beden, duygu ve düşünce farkındalığının yanı sıra stresle ve tükenmişlikle baş etme, yaşam kalitesi, öz şefkat, psikolojik dayanıklılık, empati ve iletişim becerilerini geliştirmesi amaçlanmaktadır.

İçerik

Ders mindfulness uygulamaları ve teorik anlatımlardan oluşmaktadır. Mindfulness uygulamaları; beden taraması, nefes farkındalığı, görme-işitme meditasyonu, mindful hareket, mindful yemek yeme gibi standart mindfulness uygulamaları kapsamaktadır.

Öğretim Yöntemleri

Mindfulness pratiklerine dayalı deneyimler, grup etkileşimi ve paylaşımlar, eğitmenin rol model olması ve yaşanan deneyimin teorik yönüyle ilgili öğrencilere bilgilendirme yapılması kullanılacak öğretim yöntemleridir.

Kaynaklar

Kabat-Zinn, J. (2019). Yeni başlayanlar için farkındalık: Yaşadığınız andan ibaret olan hayatınızın değerini bilin. İstanbul: Pegasus Yayınları Williams, M., Teasdale, J., Segal, Z., & Kabat-Zinn, J. (2007). İyi hissetme sanatı. İstanbul: Diyojen Yayıncılık Germer, C. K. (2009). Öz şefkatli farkındalık. HÜ Haktanır, Çev.) İstanbul: Diyojen Yayıncılık. Ögel, K., Atalay, Z., & Ameli, R. (2016). 25 farkındalık dersi: şimdi sağlıklı yaşama zamanı. Nobel Akademik Yayıncılık. Körükcü, Ö., & Kukulu, K. (2015). Beden-zihin-ruh bütünlüğünü korumaya yönelik bir program: farkındalık temelli stres azaltma programı. Psikiyatride Güncel Yaklaşımlar, 7(1), 68-80.

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024