Bu ders, temel olarak İngilizce öğretmen adaylarının mesleğe dair edindikleri kuramsal bilginin pratikteki uygulamalarını farklı eğitim kurumlarında gözlem ve değerlendirme yapmaları amacına yöneliktir.
Bu derste öğretmen adayları öncelikli olarak bulundukları ilk veya orta dereceli okulların yapısal işleyişleri hakkında farkındalık kazandıktan sonra, mesleki açıdan deneyimli öğretmenlerin derslerini gözlemleyeceklerdir. Her hafta farklı bir konu açısından değerlendirilecek bu gözlemler için önce kuramsal bilginin hatırlanmasını sağlayacak makalelerden yararlanılacaktır. Bu gözlemler, yabancı dil olarak İngilizce öğretim yöntem ve yaklaşımlarının sınıf içi uygulamaları, sınıf yönetimi, ders kitaplarından yararlanma, İngilizce öğretiminde kullanılabilecek değişik ve özgün ders materyali gibi konu başlıklarıyla rapor haline getirilecektir.
Konulara ilişkin makale ve kitap bölümlerinin okunması ve tartışılması, Ders gözlemleme, Örnek etkinliklerin incelenmesi ve tartışılması, Yazılı ve görsel malzemelerin kullanımı ile görev-odaklı etkinliklerin üretilmesi ve sunulması.
Arndt, Harvey & Nuttall (2000). Alive to Language. Cambridge University Press. Brown, D. 2001 Teaching by Principles. Longman Bygate,M., P. Skehan &M. Swain (2001). Researching Pedagogic Tasks: Second Language Learning, Teaching and Testing. Longman Cohen, L., Manion, L. and K. Morrison (2002). A Guide to Teaching Practice. Routledge: London. Harmer, J.(2007). The Practice of English Language Teaching. Pearson, Longman, Harlow. Hedge, T. (2000). Teaching and Learning in the Language Classroom. OUP:Oxford. Richards, J. & T. Farrell (2005). Professional Development for Language Teachers: Strategies for Teacher Learning. Cambridge University Press. Scharle, A. & A. Szabo (2000) Learner Autonomy. Cambridge University Press, Cambridge. Willis, J. (1996). A Framework for Task-based Learning.