Ders Adı | ÇAĞDAŞ TÜRK RESİM SANATI | Kod | SATA4110 |
Kredi | 2 | AKTS | 4 |
Z/S | Zorunlu | Teorik Saat | 2 |
Uygulama Saat | 0 | Lab Saat | 0 |
Ders Dili | Türkçe | Dersi Veren | Prof. Dr. AHMET KAMİL GÖREN |
Dersin Veriliş Türü | |||
Dersin amacı,Türk resim sanatının yirminci yüzyılın başından günümüze kadar geçen sürecindeki yaşanan gelişmelerin ortaya çıkış nedenlerini, gelişim aşamalarını çok yönlü olarak irdelemektir.
Çağdaş Türk Resim Sanatı, Osmanlı Resminde Batılılaşmanın devamı niteliğinde olup, yaklaşık olarak yirminci yüzyılın başından günümüze kadar uzanan süreçte Türk resminde yaşanan sanatsal gelişmeleri sosyal, siyasal, kültürel, düşünsel yanlarını da gözeterek inceleyen bir derstir.Dersin içeriğini (Ders Programında ayrıntılı bir biçimde aktarıldığı gibi) anılan süreçte etkin olan 1914 Kuşağı, Çallı Kuşağı veya Meşrutiyet Kuşağı olarak tanımlanan ressamlar, Şişli Atölyesi ve Viyana Sergisi konusu, açılan Galatasaray Sergileri, ardından Cumhuriyet döneminin başlarında kurulanMüstakil Ressamlar ve Heykelt(ı)raşlar Birliği, d Grubu, Yurt Sergileri ve açılan diğer sergiler, daha sonra ise Yeniler Grubu ve diğer bazı gruplar yanında bu oluşumların dışında kalarak kendi sanat anlayışları doğrultusunda ressamlıklarını sürdüren sanatçılar; 1950lerde yaygınlaşmaya başlayan soyutlama ve soyutçalışmaları, özel galericilik ve sanat ortamının 1960lı yıllarından günümüze uzanan sürecindeki yaşanan gelişmeler oluşturmaktadır
Sunum yoluyla
*Elif Naci, Resim 1923-1933 (iç kapakta: On Yılda Resim 1923-1933), Gazetecilik ve Matbaacılık T. A. Ş., İstanbul 1933; *Bedi N. Şehsuvaroğlu, Ressam Ali Sami Boyar/A Well Known Turkish Painter, İstanbul 1959; *Nüzhet İslimyeli, Türk Plastik Sanatçıları Ansiklopedisi, Cilt: 1-3, Ankara Sanat Yayınları, Ankara 1967-1971; *Gültekin Elibal, Atatürk ve Resim-Heykel, Türkiye İş Bankası, İstanbul 1973; *Nurullah Berk?Hüseyin Gezer, 50 Yılın Türk Resim ve Heykeli, (2. Baskı) Türkiye İş Bankası Yayınları, İstanbul 1973; *Adnan Çoker, Zeki Kocamemi, İDGSA, İstanbul 1979; *Günsel Renda-Turan Erol, Başlangıcından Günümüze Çağdaş Türk Resim Sanatı Tarihi, C. I., Tiglat Yayınları, İstanbul 1980; *Nurullah Berk-Adnan Turani, Başlangıcından Bugüne Çağdaş Türk Resim Sanatı Tarihi, C. 2., Tiglat Yayınları, İstanbul 1981; *Kaya Özsezgin, Başlangıcından Bugüne Çağdaş Türk Resim Sanatı Tarihi, C. 3., Tiglat Yayınları, İstanbul 1982; *Nurullah Berk-Kaya Özsezgin, Cumhuriyet Dönemi Türk Resmi, Türkiye İş Bankası, Ankara 1983; *Gönül Gültekin, Ali Avni Çelebi, Türkiye İş Bankası Yayınları, Ankara 1984; 1987*Gül İrepoğlu, Feyhaman, İstanbul1987; *Sezer Tansuğ, Türk Resminde Yeni Dönem, Remzi Kitabevi, İstanbul 1988; *Taha Toros, İlk Kadın Ressamlarımız/The First Lady Artists of Turkey, Akbank Ak Yayınları, İstanbul 1988; *Kaya Özsezgin-Mustafa Aslıer, Başlangıcından Bugüne Çağdaş Türk Resim Sanatı Tarihi, C. 4., Tiglat Yayınları, İstanbul 1989; *Gönül Gültekin, Western Trends in the Turkish Art of Painting, T.C.Ziraat Bankası, Ankara 1992; *Mehmet Ergüven, ?Resimde Ulusallık Üzerine?, Yoruma Doğru, YKY, İstanbul 1992, s.18-24; *Zeynep Rona, Namık İsmail, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul 1992; *Kaya Özsezgin, İbrahim Çallı, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul 1993; *Tomur Atagök, Cumhuriyetten Günümüze Kadın Sanatçılar/Contemporary Women Artists, Çağlarboyu Anadoluda Kadın Sergileri/Woman in Anatolia Exhibitions Kataloğu, T.C. Kültür Bakanlı