Ders Adı | BİZANS SANATI III | Kod | SATA4116 |
Kredi | 2 | AKTS | 4 |
Z/S | Zorunlu | Teorik Saat | 2 |
Uygulama Saat | 0 | Lab Saat | 0 |
Ders Dili | Türkçe | Dersi Veren | Prof. Dr. ASNU BİLBAN YALÇIN |
Dersin Veriliş Türü | |||
11. yüzyıl büyük anıtsal resim, minyatürlü el yazmaları ve ikonalar,imparatorluk topraklarında bizans sanatının yayılışı, 14, yüzyıl Rönesansı başkent eserleri, son dönem anıtsal resim minyatür ve ikonalar, Bizans sonrası Bizans ve fetih sonrası Bizans sanatı geleneğinin öğretilmesi
11. yüzyıl büyük anıtsal resim, minyatürlü el yazmaları ve ikonalar,imparatorluk topraklarında bizans sanatının yayılışı, 14, yüzyıl Rönesansı başkent eserleri, son dönem anıtsal resim minyatür ve ikonalar, Bizans sonrası Bizans ve fetih sonrası Bizans sanatı geleneğinin öğretilmesi
Sunuş Yolu ile Öğretim, Düz Anlatım, Tartışma, Soru-cevap, konu ile ilgili çeşitli yayınların verilmesi
A.GOLDSCHMIDT – K. WEITZMANN, Die byzantinischen Elfenbeinskulpturen des X.-XIII. Jahrhunderts. 1. Kästen II. Reliefs, Berlin 1979². A.CUTLER, The Hand of the Master. Crafsmanship, Ivory, and Society (9th- 11th Centuries), Princeton 1994. The Glory of Byzantium. Art and Culture of Middle Byzantine Era A.D. 843-1261, sergi kataloğu, NewYork 1997. A.PARIBENI, Il cofanetto di Colonia con storei di Amado ed Eva, Byzantina Mediolanensia, Atti del V Congresso Nazionale di Studi Byzantini, Milano 19-22 ottobre 1994, yay.haz. di F. Conca, Soveria Mannelli 1996, s.319-338. C.L.CONNOR, The Color of Ivory. Polychromy on Byzantine Ivories, Princeton 1998. A.CUTLER, Late Antique and Byzantine Ivory Carving, Aldershot 1998. TH. WHITTEMORE, The Mosaics of Hagia Sophia at Istanbul, Third Preliminary Report: Work Done in 1935-38. The Imperial Portraits of the South Gallery, Oxford 1942. TH. WHITTEMORE, A Portrait of the Empress Zoe and Constantine IX, “Byzantion”, 18, 1946-1948, s.223-227. C.MANGO, Materials for the Study of the Mosaics of St. Sophia at Istanbul, (Dumbarton Oaks Studies, VIII), Washington 1962, s.27-29, res..11-13 V. LAZAREV, Storia della pittura bizantina, Torino 1967, s. 149-150, 197-198. N.OIKONOMIDES, The Mosaic Panel of Constantine IX and Zoe in Saint Sophia, Revu des études byzantines,” 36, 1978, s.219-232. R.CORMACK, Interpreting the Mosaics of St. Sophia at Istanbul, “Art History”, 4, 1981, tekrar basım: The Byzantine Eye: Studies in Art and Patronage, London 1989, n. VIII, s.141-146 N.TETERIATNIKOV, Hagia Sophia: The Two Portraits of Emperors with Moneybags as a Functional Setting , “Arte Medievale”, IIs., X, 1,1996, s. 47-67. R.CORMACK, The Mother of God in Mosaics of Hagia Sophia at Contantinople, in Mother of God. Representation of the Virgin Byzantine Art, kat.alogue of the exhibition, Benaki Museum, Athens, 20 October 2000 – 20 January 2001, Milano 2000, s.106-123. S. DER NERSESSIAN, Recherches sur les miniatures du Parsinus Greacus 74, “Jahrbuch der Österreichischen Byzantinistik”, 21, 1972, s. 109-117. J.C. ANDERSON, On the Nature of Theodore Plaster, “Art Bulletin”, 70, 1998, s. 55-68. M.-O. GERMAIN, Byzance, L’art byzantin dan les collections publiques françeises, kat.alogo della mostra, Paris 1992-1993, a cura di J. Durand et al., Paris 1992, kat. 256, s. 354-355. J.C. ANDERSON, The Glory of Byzantium Art and Culture of Middle Byzantine Era A.D. 843-1261, kat.alogo della mostra New York 1997, a cura di H.C. Evans e W.D. Wixom, New York 1997, kat. 53, pp 98-99. F.D’AIUTO, I Vangelia dei Popoli, sergi kataloğu, Roma 2000, kat. 54, s. 244-248.kat. 56, s. 252-256. .C. ANDERSON , The Serraglio Octateuch and the Kokkinobaphos Master, “Dumbarton Oaks Papers”, 36, 1982, s.83-114. J.C. ANDERSON, The Illustrated Sermons of James the Monk; their dates, Order and Place in the History of Byzantine Art, “Viator”, 22, 1991, s. 69-120. J.C. ANDERSON, The Glory of Byzantium, Art and Culture of the Middle Byzantine Era A.D. 843-1261, sergi kataloğu New York 1997, a cura di H.C. Evans e W.D. Wixom, New York 1997, kat. 62, s. 107-109.. F.D’AIUTO, I Vangelia dei Popoli, sergi kataloğu, Roma 2000, kat. 58s. 260-264.