Ders Adı | YAŞAM BOYU DUYGUSAL VE SOSYAL GELİŞİM | Kod | PSKL2012 |
Kredi | 3 | AKTS | 4 |
Z/S | Zorunlu | Teorik Saat | 3 |
Uygulama Saat | 0 | Lab Saat | 0 |
Ders Dili | Türkçe | Dersi Veren | Doç. Dr. ŞERİFE SEMA KARAKELLE |
Dersin Veriliş Türü | |||
Bu dersin amacı, öğrencilerin sosyal ve duygusal gelişimsel süreçleri incelemek için temel bir bakış açısı edinmelerini ve bu süreçlerin bazı uygulamalı konulardaki sonuçlarını değerlendirmelerini sağlamaktır.
Bu derste, insanların diğerleri ve kendi ile kurduğu etkileşimler, bu etkileşimlerin ve bu etkileşimler doğrultusunda insanın yaşam boyu değişimi gözden geçirilecektir. Bu çerçevede akran ilişkileri ve erken dönemde gelişen sosyal davranışlar; ebeveynlerle ilişkiler; duyguların düzenlemesi ve benlik/kendilik gelişimi incelenecektir.
Dersler sözlü anlatım, soru cevap ve tartışma teknikleri kullanılarak işlenecektir.
Miller, P.H. (2008). Gelişim psikolojisi kuramları. Ankara: İmge Kitabevi. Santrock, R. (2015). Yaşam Boyu Gelişim. İstanbul: Nobel yayınları Sayıl, M. ve Selçuk, B. (2017). Ana babalık kuram ve araştırma içinde. İstanbul: Koç Üniversitesi Yayınları. Sümer, N., Gündoğdu, E. ve Körpe, E. (2010). Anne-Baba Tutum ve Davranışlarının Psikolojik Etkileri: Türkiye’de Yapılan Çalışmalara Toplu Bakış. Türk Psikoloji Yazıları, 13, 42-59. Boyacıoğlu, İ. (2018). Bağlanma ve Hatırlama: Benlik, Duygu ve Dikkat Süreçlerinin Rolü. S. Gülgöz, B. Ece, & S. Öner (Eds.), Hayatı Hatırlamak: Otobiyografik Belleğe Bilimsel Yaklaşımlar (s.201-221). İstanbul: Koç Üniversitesi Yayınları Bateson, P. & Martin, P. (2014). Oyun, Oyunbazlık, Yaratıcılık ve İnovasyon. İstanbul: Ayrıntı Yayınları