BİLİŞSEL PSİKOLOJİDE BELLEK

İzlence Formu

Ders Adı BİLİŞSEL PSİKOLOJİDE BELLEK Kod PSKL1054
Kredi 2 AKTS 4
Z/S Zorunlu Teorik Saat 2
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Prof. Dr. SEVTAP CİNAN
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

Bu dersin amacı bellekle ilgili temel konuları, kuramları, tartışmalı görüşleri ve araştırma sonuçlarını özellikle bilişsel psikoloji perspektifinden ele almak ve tartışmaktır.

İçerik

Bellekle ilgili temel konular, kuramlar, tartışmalı görüşler ve araştırma sonuçları dersin içeriğini oluşturur.

Öğretim Yöntemleri

Teorik anlatım ve laboratuar deneyi deneyimi

Kaynaklar

Ders notları J.R. Anderson (1995). Cognitive Psychology and Its Implications. NY: W.H. Freeman and Company A. Baddeley (2000). The episodic buffer: a new component of working memory. Trends in Cognitive Sciences, 4, 417-423. A. Baddeley (1998). Human Memory: Theory and Practice. Boston: Ally and Bacon A. Baddeley (1995). Working Memory. Oxford: Clarendon Pres A. Baddeley, M.W: Eysenck, & M.C. Anderson (2009). Memory. Hove, UK: Psychology Pres. S. Cinan, (2004). Sözel Mekansal Bellek: Sözel mekansal bilgilerin kodlanması ve nesnelerin yerlerini hatırlama. Türk Psikoloji Dergisi, 19(53), 105-114. R.S. Feldman (1997).Essentials of Understanding Psychology. New York: The McGraw-Hill E. F. Loftus (1996). Eyewitness Testimony. Cambridge, MA: Harvard University Press R.H. Logie (1995). Visuo-spatial working memory. Hillsdale: Lawrance Erlbaum Associates A. Miyake & P. Shah. (1999). Models of working memory: mechanisms of active maintenance and executive control. Cambridge University press.

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024