Etkili iletişim becerilerini tanıyabilme ve bunları beceri olarak edinebilme, iletişimi engelleyen durumları ve iletileri kavrayabilme, iletişimde duyguların rolünü fark edebilme, iletişim çatışmalarının çözüm yollarını kavrayabilme, iletişim becerilerini uygulayabilme.
Kişilerarası iletişimin tanımı; iletişim modeli, iletişim unsurları ve özellikleri, etkili dinleme ve geri bildirim, kişilerarası iletişimi engelleyen etkenler (kaynak, kanal, alıcı, vb.), iletişimi kolaylaştıran etkenler, duyguların iletişimde rolü ve kullanılması, iletişimde çatışma ve önlenmesi, öğrenci, öğretmen, veli iletişiminde dikkat edilmesi gereken önemli hususlar, iletişim uygulamaları.
Sunuş Yoluyla, Araştırma, Gösteri, Rol Oynama, Örnek Olay İncelemesi, Grup Tartışması, Soru Cevap, Anlatım
Berk, L. E.(1997). Child development (Fourth Ed.). Massachusetts:Allyn and Bacon A Viacom Company. Ergin A. ve Birol, C. (2000). Eğitimde iletişim. Ankara: Anı Yayıncılık. Ergin, H. (2010) Duygusal gelişim. Gelişim psikolojisi, Ergin, H. ve Yıldız, A. (Ed.) Ankara:Nobel Yayıncılık Gordon,T. (2009). Etkili öğretmenlik eğitimi. İstanbul:Profil Yay. Kulaksızoğlu, A. (2003). Kişisel gelişim uygulamaları. Ankara: Nobel Yay. Öğülmüş, S.(2001). Kişilerarası sorun çözme becerileri ve eğitimi. Ankara:Nobel Yay.