Ders Adı | EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME | Kod | ILHPF203 |
Kredi | 2 | AKTS | 3 |
Z/S | Seçmeli | Teorik Saat | 2 |
Uygulama Saat | 0 | Lab Saat | 0 |
Ders Dili | Türkçe | Dersi Veren | Dr. Ögr. Üyesi ESİN TEZBAŞARAN |
Dersin Veriliş Türü | |||
Ölçme ve Değerlendirmeile ilgili temel kavramlar bilgisi. Değerlendirme türleri ve aralarındaki ilişkileri kavrama. Alanıyla ilgili kurallara uygun bir ölçme aracı geliştirebilme.
Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin yeri ve önemi, ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar, ölçme araçlarında bulunması istenen nitelikler (güvenirlik, geçerlik, kullanışlılık), eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri, geleneksel yaklaşımlara dayalı olan araçlar (çoktan seçmeli testler, yazılı sınavlar, kısa yanıtlı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar), öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar (gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, proje ve performans ödevleri, akran değerlendirme, öz değerlendirme, tutum ölçekleri), ölçme sonuçları üzerinde yapılan temel istatistiksel işlemler, öğrenme çıktılarını değerlendirme ve not verme.
anlatım, soru- cevap.
Atılgan, Hakan. (2007). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Ankara: Anı Yayıncılık. Başol, Gülşah. (2007). Eğitimde ölçme ve değerlendirme.İstanbul: Lisans Yayıncılık. Baykul, Yaşar & Turgut, M. Fuat. (2010). Eğitimde ölçme ve değerlendirme.Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.