Ders Adı | İKNA KURAMLARI VE RETORİK | Kod | HAIT3375 |
Kredi | 3 | AKTS | 5 |
Z/S | Zorunlu | Teorik Saat | 3 |
Uygulama Saat | 0 | Lab Saat | 0 |
Ders Dili | Türkçe | Dersi Veren | Prof. Dr. SEVİMECE KARADOĞAN DORUK |
Dersin Veriliş Türü | |||
Ders kapsamında; - Genel iletişim bilgisi ile ikna edici iletişim arasındaki benzerlikler ve farklılıkların öğrenilmesi, - İknacının sahip olması gereken niteliklerin neler olması gerektiğinin anlaşılması, - İkna edici mesajların nasıl hazırlanması gerektiğinin öğrenilmesi,İkna edilecek hedefin ihtiyaçlarının, kişiliğinin, motivasyonunun belirlenebilmesi hedeflenmektedir.
İletişimin başarısı, alıcının inanç, tutum ve davranışlarında hedeflenen değişime ulaşma düzeyi ile ölçülür. Bu başarı ise etkin bir ikna sürecinin sonucudur. Ders kapsamında, ikna kavramının tanımlanması, ikna sürecinin işleyişi, sürece ilişkin temel kuramsal yaklaşım ve yöntemler ele alınacaktır. Hitabet, ya da söz söyleme sanatı olarak da anılan retorik, topluluk önünde konuşmanın doğası, işleyişi ve hedeflerine göre konuşma türleri ile dinle-yicinin yapısı, ortamın fiziksel özellikleri, dinleyicinin ruh durumu, sosyal kültürel yapısı gibi sürece giren çeşitli unsurlar ayrıntılı olarak ders çerçevesinde irdelenecektir.
Sınıf seviyesine uygun ve bireysel ihtiyaçları göz önünde bulunduran, öğrenci merkezli, katılımlı soru cevap şeklinde tartışma ortamlı anlatısal öğretim yöntemi
Ece Karadoğan Doruk, Sosyal Sermaye, Derin Yayınları, 2009. İstanbul Gustave Le Bon, Kitleler Psikolojisi, Yağmur Yayınları, 2005. Aristotales, Retorik, Çev. Mehmet H. Doğan, Yapı Kredi Yayınları, 2008. Ord. Prof. Dr. R. Oğuz Türkkan, İkna ve Uzlaşma Sanatı, Altın Kitaplar, 2006.