Ders Adı | FİZİKİ COĞRAFYADA ARAZİ ÇALIŞMALARI | Kod | CGRF3161 |
Kredi | 2 | AKTS | 4 |
Z/S | Seçmeli | Teorik Saat | 2 |
Uygulama Saat | 0 | Lab Saat | 0 |
Ders Dili | Türkçe | Dersi Veren | Prof. Dr. CİHAN BAYRAKDAR |
Dersin Veriliş Türü | |||
Fiziki coğrafya araştırmaları esnasında arazi çalışmaları çok önemli bir yere sahiptir. Nasıl ki fen bilimlerinde laboratuvar çalışmaları önemliyse, fiziki coğrafya araştırmalarının da laboratuvarı arazidir. Gezi-gözlem ve arazi çalışmaları sayesinde sahanın fiziki coğrafyasına ait özellikleri net olarak gözlenebilmekte böylece daha kalıcı bir öğrenme metodu olan görerek ve yaşayarak öğrenme sağlanmaktadır.
Gezi-gözlem ve arazi çalışmaları sayesinde sahanın fiziki coğrafyasına ait özellikleri net olarak gözlenebilmekte böylece daha kalıcı bir öğrenme metodu olan görerek ve yaşayarak öğrenme sağlanmaktadır.
Ön çalışma, -Anlatım, -Tartışma, -Değerlendirme, -Arazi çalışması
Doğanay, H. (2002). Coğrafya Öğretim Yöntemleri. İstanbul: Aktif Yayınevi.Garipağaoğlu, N. (2001). Gezi-gözlem metodunun coğrafya eğitimi ve öğretimindeki yeri. Marmara Coğrafya Dergisi. 3(2). 13-30. Kent, M., Gılbertson, D. D. ve Hunt, O. C. (1997). Fieldwork in Geography Teaching: a critical review of the literature and approaches. Journal of Geography in Higher Education. 21(3). s.313- 332, London. Lambert, D. & Balderstone, D. (2000). Learning to teach geography in the secondary school. London: Routledge