Ders Adı | BİLGİ OKURYAZARLIĞI | Kod | BIBY3086 |
Kredi | 2 | AKTS | 4 |
Z/S | Seçmeli | Teorik Saat | 2 |
Uygulama Saat | 0 | Lab Saat | 0 |
Ders Dili | Türkçe | Dersi Veren | Prof. Dr. ÜMİT KONYA |
Dersin Veriliş Türü | |||
Bilgi okuryazarlığı ile ilgili temel kavram, ilke ve genelleme, teori ve uygulama hakkında bilgilendirmek ve bunlara alternatif bakış açıları geliştirmektir.
Kavramsal gelişim ve tanım, Okuryazarlık ve bilgi, Görsel okuryazarlık, Medya okuryazarlığı, Bilgisayar okuryazarlığı, Sayısal okuryazarlık, Ağ okuryazarlığı, Kütüphane okuryazarlığı, bilgi okuryazarlığı modelleri, Alberta modeli, Big6 modeli, RAC modeli, McKenzie Araştırma Döngüsü modeli, 7 sütun modeli, Kuhlthau modeli, 8W modeli, Araştırma süreci modeli, Yaşam boyu öğrenim, Bilgi okuryazarlığı becerileri, Farkındalık, Bilgi değerlendirme, Bilgiyi kullanma ve sunma
Sunuş yoluyla öğretim, buluş yoluyla öğretim, düz anlatım, tartışma, soru cevap, küçük grup çalışması
-AVRL. Information Literacy Competency Standarts for Higher Education. [çevrimiç] http://www.ala.org/ala/acrl/acrlstandarts/informationliteracycompetency.html -Alkalı, Yoram Eshet ve Hamburger, Yair Amichai. ?Experiments in Digital Literacy? ,Cyberpsch