Ders Adı | BİLGİ HİZMETLERİ | Kod | BIBY2016 |
Kredi | 1 | AKTS | 3 |
Z/S | Zorunlu | Teorik Saat | 1 |
Uygulama Saat | 0 | Lab Saat | 0 |
Ders Dili | Türkçe | Dersi Veren | Prof. Dr. HÜLYA DİLEK KAYAOĞLU |
Dersin Veriliş Türü | |||
Kütüphane ve diğer bilgi merkezlerinde verilen teknik hizmetleri ve yararlandırma hizmetlerine ilişkin temel kavram, ilke ve süreçler incelenmektedir. Bilgi merkezi hizmetlerindeki iş akışı süreci manuel ve bilgisayara dayalı sistemler biçiminde ayrı ayrı incelenmektedir.
Tür ayrımı yapmaksızın tüm kütüphane ve enformasyon merkezlerinde verilen teknik ve yararlandırma hizmetlerine ilişkin temel kavram ve ilke ve süreçler incelenmektedir.
Sunum; soru cevap
Bloomberg, Marty ve G. Edward Evans. Kütüphane Teknisyenleri için Teknik Hizmetlere Giriş. Çev. Nilüfer Tuncer. Ankara: Türk Kütüphaneciler Derneği,1989 Ergen, Bülent. Bilgi Hizmetlerinin Değerlendirilmesi. 2008. Tez(Doktora) İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Katz, William. Introduction to Reference Work .8th ed. Boston: McGraw- Hill,2002 Keseroğlu, Hasan. Kataloglama Kuralları: Örnekleri ile Anglo Amerikan Kataloglama Kuraları 2 İstanbul: İ.Ü.Edebiyat Fak, (Katalog Türleri) Pakin, Erol. “Sınıflama Sistemlerinden Hangisi Seçilmelidir” Kütüphanecilik Dergisi Belge Bilgi Kütüphane Araştırmaları sayı.1(1987) s.157-161;