DİLBİLİM ÇALIŞMALARI I

İzlence Formu

Ders Adı DİLBİLİM ÇALIŞMALARI I Kod ALDE4042
Kredi 4 AKTS 8
Z/S Zorunlu Teorik Saat 4
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Almanca Dersi Veren Prof. Dr. CANAN ŞENÖZ AYATA
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, metin türlerini metindilbilimsel ölçütlerle çözümlemeyi öğretmektedir. Reklam metinleri örneğinde Almanca, Türkçe ve İngilizce reklamları metindilbilimsel ölçütlerle çözümlemek ve betimlemek amaçlanmaktadır. Kültürlerarası karşılaştırma yapmak bu dersin diğer bir amacını oluşturmaktadır

İçerik

Bu derste farklı metin türlerini metindilbilimsel ölçütlerle çözümlemek öğretilmektedir. Bu metindilbilimsel ölçütlerle Almanca, Türkçe ve İngilizce reklamlar çözümlenmekte, metin çözümlemelerinden elde edilen sonuçlar değerlendirilip tartışılmakta ve karşılaştırılmaktadır.

Öğretim Yöntemleri

Sunuş yoluyla öğretim, düz anlatım, öğrencilerin ödev hazırlaması ve sunmaları, tartışma.

Kaynaklar

Brinker, Klaus (2001): Linguistische Textanalyse eine Einführung in Grundbegriffe und Methoden. Berlin: E. Schmidt. Janich, Nina (2010): Werbesprache ein Arbeitsbuch. Tübingen: Narr. Stöckl, Harmut (2004): “Werbekommunikation-Linguistische Analyse und Textoptimierung“. Knapp, Karlfried et al. (hrsg.) Angewandte Textlinguistik- Ein Lehrbuch içinde. Tübingen; Basel: A. Francke, S. 233-254.

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024