Ders Adı | DİLBİLİM ÇALIŞMALARI I | Kod | ALDE4042 |
Kredi | 4 | AKTS | 8 |
Z/S | Zorunlu | Teorik Saat | 4 |
Uygulama Saat | 0 | Lab Saat | 0 |
Ders Dili | Almanca | Dersi Veren | Prof. Dr. CANAN ŞENÖZ AYATA |
Dersin Veriliş Türü | |||
Bu dersin amacı, metin türlerini metindilbilimsel ölçütlerle çözümlemeyi öğretmektedir. Reklam metinleri örneğinde Almanca, Türkçe ve İngilizce reklamları metindilbilimsel ölçütlerle çözümlemek ve betimlemek amaçlanmaktadır. Kültürlerarası karşılaştırma yapmak bu dersin diğer bir amacını oluşturmaktadır
Bu derste farklı metin türlerini metindilbilimsel ölçütlerle çözümlemek öğretilmektedir. Bu metindilbilimsel ölçütlerle Almanca, Türkçe ve İngilizce reklamlar çözümlenmekte, metin çözümlemelerinden elde edilen sonuçlar değerlendirilip tartışılmakta ve karşılaştırılmaktadır.
Sunuş yoluyla öğretim, düz anlatım, öğrencilerin ödev hazırlaması ve sunmaları, tartışma.
Brinker, Klaus (2001): Linguistische Textanalyse eine Einführung in Grundbegriffe und Methoden. Berlin: E. Schmidt. Janich, Nina (2010): Werbesprache ein Arbeitsbuch. Tübingen: Narr. Stöckl, Harmut (2004): “Werbekommunikation-Linguistische Analyse und Textoptimierung“. Knapp, Karlfried et al. (hrsg.) Angewandte Textlinguistik- Ein Lehrbuch içinde. Tübingen; Basel: A. Francke, S. 233-254.