Ders Adı | 18.YÜZYIL ALMAN KÜLTÜRÜ VE EDEBİYATI | Kod | ALDE3026 |
Kredi | 2 | AKTS | 4 |
Z/S | Zorunlu | Teorik Saat | 2 |
Uygulama Saat | 0 | Lab Saat | 0 |
Ders Dili | Almanca | Dersi Veren | Doç. Dr. HATİCE ŞEBNEM SUNAR |
Dersin Veriliş Türü | |||
Dersin amacı, 18. yüzyılın önemli kültürel olaylarını, edebi ve sanatsal akımlarını akıl, akılcılık ve akılcılaşma kavramları ışığında çözümlemektir.
Derste Aydınlanma çağı olarak da bilinen 18. yüzyılın kültürel olayları, edebi ve sanatsal akımları akıl ve akılcılaştırma kavramları üzerinden işlenmektedir.
Düz anlatım, metin okuma, tartışma, soru-cevap çalışması
Bauman, Zygmunt (1996): Moderne und Ambivalenz. Das Ende der Eindeutigkeit. Fischer Verlag. Frankfurt a.M. 13-63. Kant, Immanuel (1990): “Aufklaerung als Befreiung der Vernunft“ (=Beantwortung der Frage: Was ist Aufklaerung). Norbert Hinske & Rainer Specht (yay. haz.). Die Philosophie der Aufklaerung. Texte und Darstellung. Reclam Verlag. Stuttgart. 342-347. Mendelssohn, Moses (1990): “Aufklaerung als Aufklaerung des Volkes“. Norbert Hinske & Rainer Specht (yay. haz.). Die Philosophie der Aufklaerung. Texte und Darstellung. Reclam Verlag. Stuttgart. 338-342. Reinhold, C.L.: (1990):“ Aufklaerung als politisches Problem“. Norbert Hinske & Rainer Specht (yay. haz.). Die Philosophie der Aufklaerung. Texte und Darstellung. Reclam. Stuttgart. 333-337