Ders Adı | ALGI YÖNETİMİ | Kod | HILT4130 |
Kredi | 3 | AKTS | 5 |
Z/S | Zorunlu | Teorik Saat | 3 |
Uygulama Saat | 0 | Lab Saat | 0 |
Ders Dili | Türkçe | Dersi Veren | Prof. Dr. HATUN BOZTEPE TAŞKIRAN |
Dersin Veriliş Türü | |||
Algı Yönetimi, halkla ilişkiler strateji ve uygulamalarında hedef kitle odaklı yapıya geçiş şeklinde meydana gelen dönüşümü yansıtması nedeniyle çağdaş halkla ilişkiler anlayışında ön plana çıkan bir alan olarak dikkat çekmektedir. Algı yönetimi uygulamaları, halkla ilişkilerde hedef kitlelere verilen önemin somut bir göstergesi olarak ilgi uyandırmakta ve kurumların hedef kitleleriyle aralarında geliştirecekleri olumlu ilişkilerin sonucu olarak kuruma yönelik olumlu hedef kitle algısının tesis edilmesi amacına odaklanmaktadır. Kurumların hedef kitle desteği ve onayından yoksun biçimde kurumsal amaçlarına başarıyla ulaşması ve rakiplerinden farklılaşarak rekabet üstünlüğü elde etmesinin mümkün olmadığı günümüz şartlarında algı yönetimine ilişkin bilgiler ve kurumsal algı yönetimi uygulamaları daha da önem kazanmıştır. Bu ders, halkla ilişkilerin ulaştığı geniş kapsamın, amaçlarının, stratejilerinin ve uygulamalarının daha iyi kavranabilmesini sağlayacak kapsamlı bilgilerin öğrencilere aktarılmasını amaçlamaktadır.
Halkla ilişkilerin çağdaş bir bakış açısıyla yeniden yorumlanmasıyla birlikte son yıllarda kurumların hedef kitleleriyle olan ilişkilerinin stratejik biçimde yönetimi ve hedef kitleler üzerinde olumlu algılar tesis edilmesi daha da ön plana çıkmaya başlamıştır. Günümüzde geçerli olan çağdaş halkla ilişkiler yaklaşımı kurumların hedef kitleleriyle karşılıklı yarar, güven, anlayış, hoşgörü ve iyiniyete dayalı ilişkiler tesis edilmesine odaklanmakta; kurumların hedef kitleleriyle gerçekleştirecekleri başarılı ilişkilerin kurumlara yönelik olumlu algıların tesis edilmesine yapacağı katkıları vurgulamaktadır. Rekabet koşullarının iyice yoğunluk kazandığı günümüz koşullarında kurumların hedef kitlelerin zihninde rakiplerinden farklı bir yere konumlanması ve hedef kitle desteğini, onayını kazanması her zaman olduğundan daha da fazla önem taşır hale gelmiştir. Kurumların kurumsal amaçlarına başarılı biçimde ulaşabilmesi ise hedef kitlelerin kendilerine yönelik algıları ve bu algıların ne şekilde yönetildiğiyle doğrudan bağlantılıdır. Bu bilgilerden hareketle, “Algı Yönetimi” dersinde; kurumlar ile hedef kitleler arasındaki olumlu ilişkilerin geliştirilmesinin öneminden ve bu ilişkilerin kurumlara yapabileceği kazanımlardan bahsedilerek, algı yönetiminin kavramsal temellerine ve algı yönetimine zemin oluşturan teorilere, algı yönetiminin özellik ve amaçlarına, algı türlerine ilişkin bilgiler aktarılacaktır. Ders kapsamında; algı yönetiminin halkla ilişkiler açısından sahip olduğu önemin altı çizilerek ve kurumsal algı yönetiminin unsurlarına ilişkin detaylı bilgilere de yer verilecektir.
Uzaktan Öğretim
Dersin öğretim üyesi tarafından hazırlanan ders materyali kullanılacaktır.