İKNA TEORİLERİ VE RETORİK

İzlence Formu

Ders Adı İKNA TEORİLERİ VE RETORİK Kod HILT4066
Kredi 3 AKTS 5
Z/S Zorunlu Teorik Saat 3
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Prof. Dr. SEVİMECE KARADOĞAN DORUK
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

Bu ders ile öğrencilere iletişimin temelinde yer alan ikna ve retorik kavramlarının öğretilmesi,ikna kuramlarının kitle iletişim araçlarında kullanımı ve kamuoyu oluşturma, hedef kitleyi etkileme süreçlerinin incelenmesi ve bu amaçla yapılmış çalışmaların örneklendirilerek analiz edebilme becerisinin kazandırılması amaçlanmaktadır.

İçerik

Retorik kavramının tanımı, ikna kavramının iletişim disiplinlerinde yeri ve önemi, iknanın kullanım alanları, ikna kuramları ve ikna amaçlı kitle iletişim kuramları

Öğretim Yöntemleri

e-Ders Notu, e-Ders Sunumu, Ders Videosu

Kaynaklar

Aristotales "Retorik", Cengiz Anık "Siyasal İkna", Harry Jamieson "İletişim ve İkna", Gustave Lebon "Kitleler Psikolojisi" Çiğdem Kağıtçıbaşı "Yeni İnsan ve İnsanlar" R. Luecke Güç, "Etki ve İkna", Ece Karadoğan Doruk "İknanın Sosyal Psikolojisi"

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024