| 1 | Astronomi ve Uzay Bilimleri konularını anlayabilmek için temel matematik, fizik bilgilerini kullanma becerisi kazanır. |
| 2 | Astronomi ve Uzay Bilimleri alanındaki tarihsel gelişim hakkında bilgi sahibi olur. |
| 3 | Evrenin bir bütün olarak yapısını, oluşumunu ve evrimini anlar |
| 4 | Çeşitli gök cisimlerinin, doğal ya da yapay uyduların dinamik yapılarını, kimyasal ve fiziksel özelliklerini, oluşum ve evrimlerini bilinen yasalar çerçevesinde açıklar. Bu cisimlerin konumlarını ve hareketlerini çeşitli koordinat sistemlerinde tanımlar. |
| 5 | Güneş’in ve Güneş Sistemi’ni oluşturan cisimlerin özelliklerini ve Yer’e etkilerini çok yönlü açıklar. |
| 6 | Gözlem aletleri ve ölçüm tekniklerini kullanma konusunda bilgi sahibi olur. Fotometrik ve spektroskopik verileri işleme ve analiz yöntemlerini uygular. |
| 7 | Eleştirel ve yaratıcı düşünerek problem çözmede farklı yöntem ve teknikleri kullanır. |
| 8 | Kendi alanında ve orta öğretimde astronomi, fen ve teknoloji, matematik, fizik ve bilişim konularında bilgilerini kullanma becerisi ve toplumla paylaşma sorumluluğu kazanır. |
| 9 | Astronomi alanında veya kamu ve özel sektörde, bilgisayarlı hesaplama ve istatistik bilgisi ile bilişim alanında bilgisayar bilgisini kullanır. |
| 10 | Alanındaki gelişme ve bilgileri takip edebilecek ve kullanabilecek düzeyde en az bir yabancı dil öğrenir. |
| 11 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ile birlikte, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve mesleki bilgi ve becerilerini güncel tutma bilincine sahip olur, mesleki etik değerleri kazanır. |
| 12 | Ülkemizi her yönden gelişmiş seviyeye getirecek bilince sahip olur. |